Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Contactrail in de CS3

Gestart door Digibeet zondag 10 mei 2020, 14:46:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Contactrail in de CS3
Lid sinds: 2019

offline
Contactrail in de CS3
Ik kom het volgende probleem tegen:
Baan met contactrail, bestuurbaar in de CS3.
Trein rijdt over de contactrail: contactrail afbeelding in de CS3 gaat van grijs naar geel en schakelt. Is ok.
Afbeelding contactrail blijft echter geel.
De volgende trein 'rijdt over de gele contactrail', geel gaat naar grijs, maar schakelt  niet!
Vraag: waarom blijft de afbeelding geel, en hoe krijg ik het symbool en dus de functie weer actief na de eerste trein?
Heb ik ergens een verkeerde instelling in de CS3-contact rail?>
Systeemopbouw: CS3 – Linked S88 – enkele oude S88.
Kan iemand mij de cruciale tip geven?
Hans
Re: Contactrail in de CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Contactrail in de CS3
Ik denk dat er toch iets verkeerd is ingesteld.

Probeer eens de S88 te activeren zonder contactrail. Dan moet je de oorzaak in de baan zoeken.
Het kan zijn dat het contact 'aan' blijft staan. Dus kijk of de melder geen contact maakt met de rest van de baan.

John (VT601)
Re: Contactrail in de CS3
Lid sinds: 2007

offline
Re: Contactrail in de CS3
Bij mij doet hij dat ook.
Ik meende dat dat zo hoort bij het systeem.
Re: Contactrail in de CS3
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: Contactrail in de CS3
Ik heb juist het probleem dat de m84 wel schakeld maar in het beeldscherm van cs3 plus niet van kleur verander

Hij verander wel van kleur als ik er op klik
Re: Contactrail in de CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Contactrail in de CS3
@ rene,
gaat het nu over de M84 of de S88?

John(VT601)
Re: Contactrail in de CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Contactrail in de CS3
In mijn geval over de S88
Hans
Re: Contactrail in de CS3
Hoe lang is je contacttraject voor de S88. Is dit 9 centimeter of langer. Als je werkt met een zeer korte lengte wil je niet dat elke keer het contact wordt geactiveerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor de oude M-rails. Ik heb dit contact gekoppeld aan een sein. Het contact zet sein op rood en schakelt contact uit. De volgende contactrail schakelt een contact weer in. Je zou ook een M84 tussen S88 en contactrail kunnen zetten, zodat deze het contact uit- of inschakelt.

Als je contacttraject voldoende lengte heeft, bijvoorbeeld twee rails lengte, wordt het contact weer vrijgegeven, zodra de hele treincombinatie het traject heeft vrij gegeven.

Een mogelijke oorzaak kan zijn, dat de merktekens op de contactrails niet dezelfde kant uitwijzen, zodat er een contact blijft bestaan. Het kan ook zijn, dat bij stijging of daling voor of na de contactrail er toch blijft bestaan, omdat de rails schuin tegen elkaar aanliggen. Dit laatste wordt uitgelegd in de YouTube filmpjes van marklin.
Re: Contactrail in de CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Contactrail in de CS3
Was een nuttige reactie. Mijn contact lengtes waren hier en daar te kort. Heb het veranderd en probleem is voorbij.
Enorm bedankt.
Hans
Re: Contactrail in de CS3
Zweekhorst
gast

Re: Contactrail in de CS3
Citaat van: rene tol op dinsdag 12 mei 2020, 12:36:37
Ik heb juist het probleem dat de m84 wel schakeld maar in het beeldscherm van cs3 plus niet van kleur verander

Hij verander wel van kleur als ik er op klik


Dit lijkt op het probleem dat ik ook aan de orde heb gesteld bij "vreemde reactie CS3". Likkt wel of er zake in het geheugen blijven hangen, die je dus niet direct ziet, en die wel verstoren.