Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

probleem terugmelders cs2 versus itrain

Gestart door adrie1961 vrijdag 08 mei 2020, 22:05:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem terugmelders cs2 versus itrain
Hallo Allemaal.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een cs2 en werk al bijna 2 jaar samen met het programma itrain zonder al te veel problemen. Alleen vandaag had ik een probleem met de cs2 stopbar. (probleem intussen verholpen) en meteen de laatste update er op gezet voor de cs2 Versie 4.2.9 (0). Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik cs2 alleen aanzet dan werken de bezetmelders via s88 aansturing van rosoft. Echter als ik itrain aanmeld werken de terugmelders niet meer. Ik heb itrain versie 4.1.

Ik zou heel blij zijn als iemand het antwoord hier op heeft.
Re: probleem terugmelders cs2 versus itrain
Wat werkt er dan niet meer?

De terugmelders in en op je CS2?
Of de melders in iTrain.

Deze twee staan overigens helemaal los van elkaar en de CS2 is de baas, dat is jouw doorgeefluik. iTrain luistert daar alleen maar naar.

Groetjes.
Re: probleem terugmelders cs2 versus itrain
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: probleem terugmelders cs2 versus itrain
zo ik het lees doen ze het in de CS2 wel, maar in iTrain dus niet.
Dan moet je het in elk geval zeker bij een instelling van iTrain zoeken want zoals Sprinter al aangaf dient het CS2 alleen als doorgeefluik.
Doen ze het in CS2, dan moeten ze het ook in iTrain doen dus.
Kijk alle S88 instellingen binnen iTrain dus na (vooral aantal S88 modules; staat onder instellingen in iTrain nog wel aangevinkt dat de bezetmelders gelezen moeten worden, etc. etc.) en ook of je inderdaad wel een goede verbinding met het CS2 hebt (IP adres...) e.d.
Re: probleem terugmelders cs2 versus itrain
Hallo

Het probleem was dat de terugmelders het in cs2 deden, Maar zo gauw ik verbinding maakte met itrain reageerden de terugmelders bij zowel cs2 als itrain niet meer.
Heb het probleem echter weten te verhelpen. Bij de configuratie cs2 kun je naar s88. Hierbij stonden alleen de bovenste 2 velden 330 en 220 ingevuld het laatste veld was leeg. Dit veld hoefde je overigens voor de update van cs2 niet in te vullen want dit bestond gewoon niet. Heb er 50 ingevuld als laatste adres. En nu werkt het weer  :)

In ieder geval fijn voor het meedenken. :thumbup: