Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Servo SG90 360* - wat kan je ermee...

Gestart door Simon BR39 donderdag 07 mei 2020, 14:06:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Hi,

Ik heb per ongeluk servo's, SG90, van 360* ipv 90* besteld voor mijn wisselaandrijving. Ik heb r al drie geschroefd, dus die kan ik niet retourneren.
Maar ik heb geen flauw idee wat ik er verder mee zou kunnen, want ze zijn onhandelbaar. De logica van die dingen m.b.v. de digikeijs 4024 kan ik nog niet helemaal doorgronden. Hij loopt bijv. niet terug naar de vorige positie bij programmeren...

Tnx alvast!

Simon
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Hoi,

Wat bedoel je met:

Citaat van: Simon BR39 op donderdag 07 mei 2020, 14:06:43
Hij loopt bijv. niet terug naar de vorige positie bij programmeren...

Groet Ronald.
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Als je met de Digikeijs programmeert, draai je m voor positie A naar bijvoorbeeld 5 (CS2), maar dat is iets te ver en dan ga je naar 3. De servo draait dan evenredig mee terug. De 0 is altijd dezelfde positie.


Bij deze servo gaat i alleen maar vooruit, erg vreemd.
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Dit kun je verder wel vergeten gaat niet werken.

Groetjes.
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...

Ja he, daar was ik al bang voor  :D


Leuk geprobeerd in ieder geval. Ik heb t restant retour gestuurd. Weet iemand of de Towerpro Micro Servo 9g SG90 van 90*, zie link hieronder, wel hetzelfde is als de HXT900 Servo?
Die werkt bij mij namelijk wel, maar ik wil niet in het buitenland bestellen, vandaar dat ik wil overstappen naar de Towerpro.


https://www.bitsandparts.nl/Motoren-Servos-and-Drivers/Servo-motor-analoog-TowerPro-Micro-Servo-9g-SG90-90°/p1858725
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Zijn allemaal hetzelfde.

Groetjes.
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Nee, die supergoedkope servo's uit china zijn zeker niet allemaal hetzelfde, powerpro is een drama, ik gebruik altijd de TZT nooit geen storingen rare opstartproblemen of wat dan ook... kosten nog geen euro het stuk....
rob
Re: Servo SG90 360* - wat kan je ermee...
Een 360 graden servo heeft geen 0 punt (middenstand), deze blijft oneindig doordraaien zolang het signaal wordt gegeven. Je kunt deze als lier gebruiken bij bijvoorbeeld een kraan.