dit is ook mijn ervaring met terpentinehoudende vs watergedragen verf. Komt idd door de gewijzigde regelgeving voor chemische samenstelling van de eerste soort. Maar het vergelen van plastic is misschien een ander verhaal dan verf?
Ik heb mijn modellen in een
vitrine op zolder staan uit direct zonlicht. Ik was ook beducht op verkleuring, ik merk er nog niets van (zie evt. ook de opmerking van Harold in mijn topic) en ik hoop maar dat het zo blijft

. Naar je verzameling kunnen kijken is wel erg leuk merk ik.
Overigens treedt er soms ook vergeling op wanneer modellen helemaal niet aan zonlicht blootgesteld zijn en in hun verpakking zitten (dit gebeurt dan eerder bij oudere dan bij nieuwere modellen, als ik goed geïnformeerd ben). Oudere binnenverpakking ziet er soms ook uit alsof iemand er jarenlang sigarettenrook tegenaan dampte

.
Bovenstaande bedoeld als bijdrage Kasper, niet om je te overtuigen. Zelf gebruik ik ook de opbergboxen (type London bijvoorbeeld) van de Hema. Karton kan scherp zijn, ik pak modellen in met bubbeltjesplastic. Albert Jan tipte laatst hier op het forum de opbergdozen van
Auhagen.
Gegroet! Patrick