Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

info loc / boodschap

Gestart door Märklin.Pk donderdag 30 april 2020, 22:03:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
info loc / boodschap
Vraag: ik heb een de Märklin 78 1001 DB (Art.nr. 39781) even in bruikleen maar iedere keer wanneer de stroom van de rail is geweest, start er een geluidsboodschap over de loc zelf... Alle icoontjes gescheckt, maar ....geen idee om deze irritante verkoopboodscahp :-) dit uit te zetten.
Iemand hiermee bekent? Rij op K-rail met een Ecos2 en iTrain.
P.S. de eigenaar herkent dit probleem niet.
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2011

offline
Re: info loc / boodschap
Hoi Marklin Pk,

Als de stroom er vanaf gaat zijn dan alle functies uitgezet.
En heb je al geprobeerd om de functies stuk voor stuk aan te zetten en daarna weer uit te zeten?

Hopelijk werkt dit.

Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Inderdaad al geprobeerd...helaas pindakaas.
Re: info loc / boodschap
Reclame? Is het niet een stationsomroep? Volgens de handleiding zitten onder functie 25 Stationsomroep 1 en 27 Stationsomroep 1 en 29 Overweg. Die had je waarschijnlijk ook al doorgenomen ....

Heb je hem onder MFX of DCC? Mogelijk dat je niet verder dan F16 komt bij MFX en de ECoS. Zet hem dan op DCC (zie de tabel in de handleiding voor CV50) en dan kan je wel alle functies benaderen. 1 van de 3 genoemde functies zal wel aanstaan.

Groet Ronald.
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2017

offline
Re: info loc / boodschap
Volg het advies van Ronald
Loc ingesteld op DCC via cv50, 27 functies (geen spielewelt en overweg) Ecos 2 en iTrain.
Geen problemen geen rare geluiden.

Cees
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2014

offline
Re: info loc / boodschap
Als de Ecos up to date is dan zouden er onder MFX 32 functie moeten zijn alleen de speelwereld functie(s) zou dan niet werken.
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Goed tip(s) , kan ik wat mee....Thx!!!
Volg jullie adviezen op...:-)
check & re-check! Thx.

Edit Looney Tunes: 3 berichten samengevoegd, gebruik de verander knop mocht je nog iets toe willen voegen aan je bericht.
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Cees, ik heb als laatste update voor de ECOS 4.2.7 (en dat is volgens 'Bartjes' toch de laatste versie. Maar onder MFX heb ik 27 functies...(geen 32)
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2017

offline
Re: info loc / boodschap
Beste Pk

Voor de goede orde: 32 functies is het maximum aantal functies  in de Ecos
Wanneer de decoder in de lok slechts 7 functies ondersteunt, houdt er daarmee op.
Mijn Ecos kent geen Spilewelt (exclusief van/vor Märklin) en ik heb geen overweg.
Dus van de 29 (en geen 32) mogelijke functies van de decoder voor mij "slechts"  27 beschikbaar in dcc-format.

Cees
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Dan klopt het bij mij ook....(alles volgens de laatste update)
Zolangzamerhand gaat het 'wennen', maar eregns moet die aan/uit knop zitten :-)
Thx anyway!
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2017

offline
Re: info loc / boodschap
Aan / uit knop voor funvties van de loc/decoder  ???
Lees paragraaf 11.1.3.7 van de Handleiding van de Ecos

Cees
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Gaan we (nog) een keer bestuderen!
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2014

offline
Re: info loc / boodschap
Mogelijk is de speelwereld niet correct afgesloten dan heb je 3 mogelijkheden speelwereld uit zetten met behulp van een CS2/3 decoder resetten en als laatste over gaan op DCC dan zou die automatisch de speelwereld moeten afsluiten.
Re: info loc / boodschap
Lid sinds: 2018

offline
Re: info loc / boodschap
Met instemming van de eigenaar (heb hem in bruikleen :-) We ruillen soms tijdelijke locs...