Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

traploos versnellen/vertragen locs

Gestart door hardelissen woensdag 29 april 2020, 22:35:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
traploos versnellen/vertragen locs
Lid sinds: 2018

Treinfanaat

offline
traploos versnellen/vertragen locs
Mijn locs reageren heel slecht op snelheidsverhoging en verlaging via mijn cs3. Ik moet de draaiknoppen een flink stuk verdraaien voordat er wat gebeurt. En dan gaat het ook nog niet traploos. Heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast dank voor een eventuele reactie.
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Is dat bij al je locs zo ?, meeste digitale decoders kun je optrek/afrem instellen, bij delta gaat dat niet.

Mvg Gert
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Het is ook van invloed welk type decoder je gebruikt (aantal beschikbare snelheidsstappen over regelgebied)
En de instelling vanhe snelheid / optrek-/afremcurve.

Een goedkope decoder, bv uit set 60760 heeft 14 snelheidsstappen over het hele bereik, net als de 6080/6081/6090.
De modernere decoders werken met bv 63 stappen. Dit is instelbaar door programmeren.

Mvg. Marcel
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Ik zou eerst de basisinstellingen van je CS3 nakijken en vooral of je "Spielewelt" geactiveerd hebt of niet. Als je die namelijk WEL geactiveerd hebt, dan moet je ook in instellingen de gevoeligheid van de draaiknoppen instellen. Het zou hier misschien in kunnen zitten.
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Lid sinds: 2018

Treinfanaat

offline
Re: traploos versnellen/vertragen locs
Het is inderdaad bij al mijn locs zo. Ik zal eens kijken of iets kan zoals Adjebelle voorstelt.
Alvast bedankt allemaal voor jullie reactie.