@Alex: tijdens de ingebouwde toestand zaten de draden opgevouwen en gestrikt onder het wormwiel, plek zat daarvoor. Er is geen draad beschadigd. De binnenkant van de metalen tenderkap is bekleed met papier ter isolatie (gedaan omdat er geen isolatie rond de decoder zit). Aan de zijde van de motor zat een los stukje papier ter isolatie (dat op op zijn plek gebleven). De decoder heeft zeker zelf geen andere delen van de loc geraakt. De decoder lag op een zelfgebouwde kartonnen "brug" boven het wormwiel, de enige plek waar ik hem kwijt kan. De motor is geheel geïsoleerd van de massa (af fabriek en nagemeten).
@Jan Willem: op de eerdere foto leek geen nummer te bekennen, ook met het blote oog niet. Maar ik heb 'm even onder de microscoop gelegd en dat gaf een beter beeld, foto is bijgevoegd.
@Harald: Buiten het frontlicht geen verbruikers anders dan de motor. Dus lijkt me dat dit geen probleem moet zijn voor de decoder. Maar ik zal toch (later) nog eens een meting doen. Opmerking: de bodemplaat van de tandwielenkast klemt niet goed, en daarbij schieten dus soms de tandraderen over (nieuwe bodemplaat is in bestelling). Maar dat is eerder onderbelasting dan overbelasting. Voor het overige rolt alles soepel, zowel de loc als de tender.
De loc stond/reed verder zonder wagons op de baan resp. de rollenbank. Nadat hij eens van de baan naar de rollenbank was verplaatst, was het over en uit.
Als er nog suggesties zijn (mede n.a.v. de nieuwe foto), dan hoor ik het graag, anders ga ik D&H ook maar eens vragen.
Vast bedankt weer,
Groet, Paul