Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht

Gestart door svvander zondag 26 april 2020, 12:00:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Misschien een vreemde vraag: maar is er een model van een rangeerlocomotief met telexkoppeling, geluid en zwaailicht?
Voor mijn baan, zou ik graag een private rangeer loc (fictief) willen bouwen. Maar als ik bijvoorbeeld mijn DHG 500 moet gaan ombouwen, dat lijkt me wat te veel van het goede. Daarom zou ik misschien overwegen van een model te zoeken waar bijvoorbeeld wel al een telexkoppeling aanwezig is. (Zwaailicht en geluid, moeten makkelijk in te bouwen zijn).

Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
De Structon Nohab 37679 is van al je wensen voorzien.
Google maar voor een afbeelding.
Is een oplage van 500 st. geweest.
Kostte in 2013 €400,-

Mvg. Marcel
Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Mooie loc... alleen dat ze quasi onvindbaar zijn en verschrikkelijk duur zijn  8o
Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Dan zou ik zeggen kies een Mak 6400/6500,DE1001 of de 1206.
Als je een nem schacht hebt is een telex makkelijker dan een zwaailamp of geluid.
Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Al eens aan een Roco sik gedacht ?
Heeft al je wensen incl overbrugging voor slecht contact of vieze rails.

Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Op zoek naar een Märklin rangeerdiesel met telexkoppeling, geluid en zwaailicht
37617 Diesellokomotive V60 608 Max Bögl. ==> klik <==