Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting

Gestart door Anne W maandag 20 april 2020, 12:09:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Ik ben de b.g. set aan het voorzien van passagiers en verlichting, zie bouwtopic, en ik ben toegekomen aan de bagagewagen



Ik wil daar een halve lichtstrip inhangen en sluitverlichting van Esu, maar ik heb het idee dat deze wagon in de DB tijd ook geen "vaste" sluitverlichting had, maar ook losse lantaarns die opgehangen werden door van die trappen gebruik te maken.



Weet iemand hoe het was en of er alternatieven zijn.

Groet, Anne W
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Heb je naar de externe-sluitlichten van Viessmann nr: 5069 gekeken, die zijn heel mooi.
Zie hier

groet
Harald
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Sluitseinen werden in de periode dat deze rijtuigen gebruikt werden, opgehangen aan hooggeplaatste sluitseinhaken.
Deze zijn niet aanwezig op dit model, dus moet je zelf wat maken.

De optie die Harald geeft is goed bruikbaar.
Overigens werden overdag alleen sluitseinborden (Wit met 2 rode driehoeken) gevoerd. 's-Nachts werden twee lichten gevoerd.

John
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Beste Helpers,

Heel erg bedankt, die van Weinert ga ik niet doen, te veel "prutswerk", die van Viessmann ga ik aanschaffen en dan even kijken waar ik die het beste op kan hangen, die trappen waren bedoeld om ze op te hangen en aan te steken denk ik, dus boven de trappen, maar dat bekijk in wel "in het werk", ik ga nu eerst een moderne bagagewagon doen.

Groet, Anne
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Anne,
Bij de Rheingoldwagen (set 4228) zitten ze op de plek boven de ladders. Alleen zitten op die Rheingoldwagon geen ladders, maar 't Is verder wel (bijna) hetzelfde type wagon.
Overigens heeft Tams ook dat soort sluitlichten (heb een setje liggen, maar nog niet verwerkt, dus ik weet niet of ze mooi licht geven).

Groet, Paul
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bagagewagen uit set 42750 - sluitverlichting
Beste Paul,

Hartelijk dank, houd ik in mijn achterhoofd, voorlopig ga ik even werken met die van Viessmann, mijn winkel is graag bereid die te bestellen voor me als hij ze niet op voorraad heeft.

Groet, Anne W