Bedankt voor alle fijne reacties en tips die ik ook via de persoonlijke berichten heb ontvangen!
Helaas zit Marc nog ziek in quarantaine. Het gaat gelukkig wel weer de goede kant op maar het is even uitzieken. Daardoor heb ik er de afgelopen dagen vooral zelf aan gewerkt. Jammer want het gaat met z'n 2en natuurlijk als een sneltrein

Ik houd mij thuis vooral bezig met scenery en bestudeer verschillende verslagen/boeken/youtube video's. Enorm interessant en ook wel iets wat mijn hoofd doet knallen.. er zijn zoveel mooie manieren om een realistische scenery te maken dus het is vooral uitproberen wat lukt en welke materialen natuurlijk geschikt zijn voor het doel wat wij voor ogen hebben. Deze week kwamen de grassoorten binnen. Zelf heb ik nog nooit met statisch gras gewerkt dus het was een eerste test met 1 laag 2mm of 4mm op onze basis ondergrond (bruine tint verf+ kwarts zand). Ik zal uiteindelijk meerdere lagen maken + struikjes. Daarbij zal ik in de toekomst ook de matten van Martin Welberg/Lars op 't hof gaan uitproberen want ik denk dat de combi tussen matten en zelf statisch gras/zand wel erg mooi is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Naast alle probeersels ben ik ook met de baan bezig geweest. De merkur bedding/spoor lag op sommige plekken door de vorige lijm nog een beetje los dus die heb ik uiteindelijk met polymax vastgelegd. Werkt trouwens top! Daarnaast zijn er nog een aantal locs ingelezen en het blijft testen met de routes/blokken in itrain om dit te finetunen.
Komende tijd gaan we het volgende doen:
- locjes ombouwen en inmeten
- Rails definitief vastleggen
- Wissels ombouwen met weerstanden zodat ze langzamer omslaan
- Draaischijf digitaliseren, iemand tips voor een geschikte decoder in combinatie met de Ecos? (De marklin werkt bij ons helaas niet)
- Smeerputten solderen
- Tunnels afmaken
- Bruggen maken
Een baan vergt toch wel wat onderhoud in het schoonmaken. Genoeg te doen in ieder geval! Gelukkig kunnen wij niet veel anders in deze periode. Bij deze een youtube filmpje van gisteravond: