Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De modelspoorbaan van Albert

Gestart door Columbus zaterdag 18 april 2020, 22:46:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De modelspoorbaan van Albert
Beste mede modelspoorders,

Na jaren van mee lezen en tips opdoen op het forum, tekenen van de baan en weer opnieuw tekenen, stukje voor stukje bouwen van de baan, ben ik eindelijk zover dat het grootste gedeelte van de rails op zijn plaats ligt.
Om een indruk te krijgen heb ik een filmpje gemaakt om met jullie te delen:

https://youtu.be/4KtjbH3YNdw

Het bovenste gedeelte ligt nog provisorisch met planken en platen. Er komen nog gaten in om vanaf onderen overal bij te kunnen en nog veel meer natuurlijk.
De baan is nog lang niet klaar.
ik zie ook dat ik nodig moet opruimen :D
Re: De modelspoorbaan van Albert
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Leuke baan en een leuk muziekje  :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Albert
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Leuk filmpje, bij tijd en wijle wat donker maar dat past wel in deze tijd, en nog leukere muziek.
Advies: Enige valbescherming lijkt mij geen overbodige luxe.

Succes met de verdere bouw.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Leuke baan met veel rij mogelijkheden  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaan van Albert
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Een mooi baantje, mooi in beeld gebracht met een leuk passend muziekje erbij.
Daar zijn veel rij mogelijkheden.Ben nieuwsgierig hoe je het verder gaat aankleden

weeral een topic om te volgen.

Grts Freddy
Re: De modelspoorbaan van Albert
Citaat van: Wimdouwe op zondag 19 april 2020, 00:06:25
Leuke baan en een leuk muziekje  :thumbup:

Dank je, de muziek is afkomstig van de Lighttown Skiffle Group, muziek uit de jaren 60 (mijn oom heeft in deze band gespeeld)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lighttown_Skiffle_Group

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 19 april 2020, 04:27:53
Leuk filmpje, bij tijd en wijle wat donker maar dat past wel in deze tijd, en nog leukere muziek.
Advies: Enige valbescherming lijkt mij geen overbodige luxe.

Succes met de verdere bouw.

Het filmpje heb ik gemaakt met een oude GoPro Kloon die ik normaal voor het duiken gebruik. De accu heeft zijn beste tijd gehad, ik was al blij dat ik een paar minuten kon filmen.
De valbescherming gaat zeker nog komen.

Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 april 2020, 07:19:09
Leuke baan met veel rij mogelijkheden  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman

Het basis idee heb ik jaren geleden van jouw vorige baan overgenomen. ik moet ook beginnen in een klein kamertje, maar hoop over een aantal jaar opnieuw te kunnen beginnen in een grotere kamer of op zolder.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 19 april 2020, 08:53:42
Een mooi baantje, mooi in beeld gebracht met een leuk passend muziekje erbij.
Daar zijn veel rij mogelijkheden.Ben nieuwsgierig hoe je het verder gaat aankleden

weeral een topic om te volgen.

Grts Freddy

Dank je, de aankleding zal voornamelijk industrieel worden. ik ga proberen om een Nederlands thema aan te houden.
De treinen die ik al heb zijn voornamelijk Nederlands.
De updates zullen waarschijnlijk niet snel volgen, met wat ik nu heb, ben ik al jaren bezig.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
 @citaat

Leuk om te lezen dat mijn oude baan aan de basis stond van deze baan, er is nog iemand op dit forum die mijn baan als uitgangspunt heeft genomen.

Ik vind het een hele eer, en zal je bouw met plezier volgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaan van Albert
Leuke baan en klein maar toch fijn  :-). Ik hou daar wel van.
Ik vind vooral dat stukje waar de klim is ook erg leuk. Steeds een verrassing welke trein er dan weer uit komt.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Hierbij ook mijn baanplan.
Nivo -2 en -1 liggen al. Van nivo 0 ligt alleen nog het rode gedeelte, de andere kleuren zijn nog in ontwikkeling.

ik heb het getekend met pc-rail. Hoe het kan weet ik niet, maar na de laatste aanpassingen ziet het er allemaal een beetje schots en scheef uit.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Leuk baantje en vrolijke muziek   :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Albert
@citaat @citaat

Waarschijnlijk per ongelijk het spoor 1 of paar graden verdraaid. Advies: Als een gedeelte klaar is, even een rail vastzetten (lijmen/glue).
Re: De modelspoorbaan van Albert
Citaat van: Basroc-1961 op zondag 26 april 2020, 11:15:13
@citaat @citaat

Waarschijnlijk per ongelijk het spoor 1 of paar graden verdraaid. Advies: Als een gedeelte klaar is, even een rail vastzetten (lijmen/glue).

ik had al vaker dat alles gedraaid was, maar dat heb ik op kunnen lossen, nu lukt het niet meer. ook rails die echt aan elkaar zitten worden naast elkaar weergegeven.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
 @citaat Dat laatste plaatje maakt het glashelder dat het niet gewoon een kwestie van draaien is, dit zijn serieuze afwijkingen.

Zou het kunnen dat er een bug in pc-rail zit? Iets waardoor het programma het ontwerp fout heeft opgeslagen? In dat geval zou opnieuw invoeren de oplossing kunnen zijn. Of, als je die nog hebt, een oudere backup van het ontwerp in pc-rail openen en daar mee verder gaan.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Rob, ik denk inderdaad een bug in pc-rail, maar ik vind het prima zo. alleen de laatste stukken hoef ik nog te maken en neem ik die afwijkingen wel voor lief.
Re: De modelspoorbaan van Albert
Na problemen vorig jaar met mijn Mobile Station 2 heb ik hem laten updaten en eigenlijk niet meer gebruikt, tot vorige maand. maar ik had nog steeds problemen:
- tekst werd niet goed weergegeven.
- waardes klopten niet.
- en het belangrijkste ik kon geen loc's invoeren / werden niet herkend.

Vandaag eindelijk de tijd genomen om naar mijn modelspoorwinkel te gaan om de MS2 te laten controleren / updaten.
Nu de laatste software versie erop staan en gelukkig lijkt alles weer goed te functioneren.
Alle loc's staan er nu in en functioneren goed. gelijk een goed moment om alle locomotieven een keer op de foto vast te leggen.

En als je dan toch in de winkel staat gelijk even rondgekeken, helaas het treintje wat ik op het oog had niet op voorraad, alleen de 2 rail versie. deze even bekeken en geluisterd. Bij thuiskomst toch maar via de website besteld. nu maar wachten.....
Re: De modelspoorbaan van Albert
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Hoi Albert,

Leuke collectie treinen staan er op je baan en er komt nog iets aan zo te lezen  :)

Die locloods voor E loc's vind ik erg mooi, welk merk is dat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaan van Albert
Citaat van: Degeluidsman op zondag 24 mei 2020, 09:08:16
Hoi Albert,

Leuke collectie treinen staan er op je baan en er komt nog iets aan zo te lezen  :)

Die locloods voor E loc's vind ik erg mooi, welk merk is dat.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hallo Peter,

De locloods is van Faller  https://www.fallerstore.nl/faller-locloods-voor-elektrische-tractie-3-sporen-120217.html

Albert
Re: De modelspoorbaan van Albert
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Albert
Dank je wel voor de info  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman