Hoi allen,
Weer even wat nieuws uit het Bergische.
Aan de baan is de afgelopen tijd niet heel veel veranderd, ben namelijk begonnen aan de presentatiemodule waar ik het de vorige keer over had. Op die manier kan ik toch mijn materieel mooi presenteren. Het duurt nog wel eventjes voordat de baan zelf een beetje presentabel is. Er komt een grote verbouwing van ons huis aan waardoor ik er een paar maanden niet aan kan bouwen en wellicht er ook even niet ik kan investeren

.
De module ga ik ook gebruiken om loks en wissels mee te kunnen programmeren.
Het diorama is iets langer dan een meter en dertig centimeter breed. Het stelt, wanneer het af is, een oud maar nog deels in gebruik zijnde onderhoudsbedrijf voor rijdend materieel voor. Aan de linkerkant staat een bakstenen hal waar wagens en locomotieven worden onderhouden. De hal beschikt over twee toegangssporen. Een ervan is nog in gebruik en is geballast. De andere is verzonken in het asfalt en wordt heel sporadisch gebruikt. De hal heeft een derde deur. Die is voor wegverkeer.
Langs de achterzijde komt een muur waarachter struikgewas groeit. Ervoor staan drie lichtmasten. Links in de muur komt een poort en een poortwachtersgebouw waar bezoekers zich kunnen melden. Aan de voorkant komt een hek met een wandelpad ervoor.
Inmiddels zijn de twee sporen gelegd, afgewerkt en verouderd. Het ene spoortje is al verzonken. Ook staat de onderhoudshal reeds. Het is een Amerikaans bouwpakket, maar die prima door kan gaan voor oude industriearchitectuur uit het Ruhrgebied. Die is geweathered en voorzien van verlichting. Dit is de eerste keer dat ik op deze schaal een gebouw verouder en het valt me niet tegen.
Elk van de drie toegangsdeuren aan de voorkant heb ik van boven voorzien van de industriële muurlantaarns van Viessmann. Binnen heb ik de hangende lantaarns van Viessmann gebruikt. Die heb ik aan de stalen dwarsbalken bovenin de hal verlijmd.
Dit weekend hoop ik aan het poortwachtersgebouwtje te gaan beginnen. Dit is de overwegwachtpost van Artitec.
Benieuwd wat jullie ervan vinden.