Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DR 4018 programmeren digikeys

Gestart door wiebrand vrijdag 17 april 2020, 20:59:00

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Mannen ik weet zeker dat dit allemaal ver boven de pet gaat van Wiebrand.
Is denk ik allemaal zonde van jullie energie.

Groetjes.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
hoe krijg ik dit voor mekaar 3 seinen op 2 adressen te zetten.

wiebrand
Re: DR 4018 programmeren digikeys

 
Kies in je cs een Hp0,1en2 sein  op adres 1en 2.  Als je zorgt dat adres 3 op rood staat heb ik gedaan ,en nu verder?
Re: DR 4018 programmeren digikeys


Kies in je cs een Hp0,1en2 sein  op adres 1en 2.  Als je zorgt dat adres 3 op rood dit heb ik gedaan maar wat moet ik nu doen?

gr wiebrand
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Lees eens wat ik geschreven heb. Pak een armsein HP0/1/2 met SH0/1 daarbij en ga dat eens testen. Die dekt 3 adressen.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Citaat van: wiebrand op maandag 27 april 2020, 11:26:15
hoe krijg ik dit voor mekaar 3 seinen op 2 adressen te zetten.

wiebrand

Nee, Wiebrand je moet 1 sein op 3 adressen zetten. Op die manier maak je een 3-bit sein, wat het NL-sein is op de DR4018 als je CV47 0p 7 zet. Als je die basis niet begrijpt kun je hem ook niet werkend krijgen.

Groetjes.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Dr4018 heb ik op cv 47 gezet snap alleen niet hoe je een sein op  3 adressen moet zetten?.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Wiebrand,

Wat heb je nu allemaal gedaan? Want als je hem op de juiste Present zet (dat is CV47 voorzien van een waarde) dan krijg je automatisch 3 adressen per sein. Dan moet je je centrale CS3 vertellen dat hij voor één sein 3 adressen nodig heeft. Dat is hier ook al uitgelegd. Dat zijn handelingen op je CS3. Als je dat gedaan hebt moet het werken.

Groet Ronald.
Re: DR 4018 programmeren digikeys
Hoi Wiebrand,
In deze video leg ik uit hoe je de DR4018 instelt voor het gebruik met Nederlandse seinen. Ik gebruik daarvoor het programma Rocrail maar als je dat even buiten beschouwing laat geeft het je wel een indruk van hoe de DR4018 werkt en hoe het zit met die 2 of 3 adressen.
https://youtu.be/An4KfAxj-IQ