Ook mijn eerste reactie, maar dan: muggenziften
Die railslengte van 12 meter, dat klinkt leuk als verwachtingspatroon, maar bepalend zijn de
analoge verbruikersCitaat van: Nieuwenhuis op woensdag 01 oktober 2014, 13:20:14
Ik heb ooit eens een overzicht gemaakt van analoge verbruikers:
10,0 VA Rijdende locomotief op max. snelheid (7-10 VA afhankelijk van loctype!)
5,0 VA Rookgenerator, conventioneel met bv. trafo
3,0 VA Verlichte wagen met 2 bi-pin lampjes
4,5 VA Verlichte wagen met 3 lampjes
1,5 VA Huisverlichting per lampje
8,0 VA Wisselaandrijving tijdens schakelen
1,5 VA Wisselverlichting M-rail
1,5 VA Seinverlichting arm- en lichtsein (per lampje!)
8,0 VA Seinaandrijving tijdens schakelen (zolang de toets ingedrukt is)
Uiteraard zijn dit gemiddelde waarden maar zo kun je wel bepalen
hoeveel de transformator (ongeveer) wordt belast.
En ik geef dat aan, omdat jouw vraag mij in verwarring achter liet.
Op dat baanvak van 12 meter, met enkele wissels, seinen en ontkoppelrails, rijden 3 locomotieven tegelijk (de overige locs staan net even stil voor een rood sein). Wat gebeurt er dan, qua trafo belasting?
Dat muggenziften heeft dus alleen te maken met vraag 1:
Citaat van: Huubke op maandag 13 april 2020, 16:30:18
Vragen:
- kan de genoemde trafo dit geheel voeden?
- om de hoeveel meter dien ik een aansluitrail te plaatsen?
- moet ik in dat baanvak de bovenleiding op even zoveel punten voorzien van aansluitmasten?
Ja, deze trafo kan dat voeden, mits er niet teveel treinen gelijktijdig rijden, en dat regel je met seinen en stopplaatsen in middenrail en bovenleiding.