Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

remmershuisjes

Gestart door wibi vrijdag 08 februari 2008, 09:46:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
remmershuisjes
wibi
gast

remmershuisjes
Ik heb een hele zooi wagens met remmershuisjes. Het viel mij op dat die gasten die daar in moeten werken allemaal op de tocht zitten, dat kan niet meer tegenwoordig met die arbo wetten.

De oplossing is simpel, Crystal Clear er in smeren, dat gaat prima en ziet er goed uit. Daar kun je best een paar uren mee zoet zijn.

Ik kwam er pas achter dit hier voor jullie te schrijven nadat ik dat boek over weatheren gedownload had, op een van die pagina,s wordt een wagen onder handen genomen met een kwast, en daar viel mij die lege sponningen op. gr Wim
Re: remmershuisjes
Wim

kun je iets duidelijker zijn over wat je met die Cristal clear wil doen?

heb je een link van de download van dat boek?

Groeten Martin
Re: remmershuisjes
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: remmershuisjes
Ik heb ook een hele zooi van die wagens, maar ik denk niet dat ik daar iets aan ga wijzigen.

Het is wel prettig als het in die remmershuisjes een beetje waait ... gaan ze niet zo muf ruiken 8).
Re: remmershuisjes
wibi
gast

Re: remmershuisjes
Met dat Crystal klear vul je de open raampjes in. Dat spul lijkt op houtlijm, neem daarvoor een lucifer of tandenstoker en maak als eerste de sponningen nat. Neem daarna een wat grotere klodder en vul de rest op. Verstandig om dat eerst te proberen op een oud model.
Dat witte spul droogt transparant op, daarna lijklt het net of er glas in de ramen zit.

Dat boek kun je laden via de Márklin site, zoek bij downloads! Wim
Re: remmershuisjes
Dank je Wim

het is duidelijk zo

Groeten Martin
Re: remmershuisjes
Arjan
gast

Re: remmershuisjes
En een aanvullend vraagje over remmershuisjes....

Zitten die over het algemeen (kijkend naar de rijrichting) voor aan de wagon of achteraan de wagon ?
OF varieert dat willekeurig?

Gr
Arjan
Re: remmershuisjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: remmershuisjes
Citaat van: Arjan op vrijdag 08 februari 2008, 22:18:58
En een aanvullend vraagje over remmershuisjes....

Zitten die over het algemeen (kijkend naar de rijrichting) voor aan de wagon of achteraan de wagon ?
OF varieert dat willekeurig?

Ze zullen die wagons echt niet op de draaischijf draaien, dus het zal wel willekeurig zijn Arjan.  :wink:
Re: remmershuisjes
wibi
gast

Re: remmershuisjes
In vgoeger tijden toen er nog geen doorgaande remleiding bestond vanaf de loc, werd er door de remmers (die in die huisjes zaten) geremd, dit werd door de machinist aangegeven door middel van stoten op de stoomfluit.
Duidelijk is wel dat niet altijd ieder huis bezet was!
Dit was wel het mindere werk, wat door ongeschoolde arbeiders verricht werd. Wim