Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

links88 CS3 Plus en iTrain

Gestart door pejo vrijdag 30 juli 2021, 15:46:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
links88 CS3 Plus en iTrain
Lid sinds: 2021

offline
links88 CS3 Plus en iTrain
goedemiddag

na 2 jaar probleemloos rijden heb ik een probleem met mijn bezetmelders via de link s88 de direct aangesloten,
de op de eerst 8 contacten aangesloten bezetmelders melden niets meer.
op het scherm van de CS3 zijn de symbolen rood.

met de hand kan in de melding wel zien op het scherm van iTrain. van grijs naar geel van vrij naar bezet

ik kan niet zo snel vinden wat de kleur rood bij de links88 betekent.

Als ik het meld contact 1 los haal en met de laatste vrije melder verbind ( nr 16 werk deze wel.)

Kan de links88 voor de helft defect raken?

met vriendelijke groet Peter Jongejans
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Hoi Pejo,

Hoeveel bezetmelders heb je samen met de link S88 op de bus aangesloten?
Je moet in de CS 3 het aantal bezetmelders aangeven dus aantal plus de link S88, en kijk dan nog eens of ie niks meld.
Heb je de link S88 wel op de goede bus aangesloten en heb je alleen de link S88 aan de bruine draad aangesloten?

Alleen de link S88 aansluiten op de massa met bruin (voor de herkenning ) op de aansluiting gekenmerkt met een T.
Zorg gewoon eerst dat het tussen de centrale en bezetmelders klopt, en kijk daarna in het programma.

Dat de aantallen er niet in staan komt doordat elke baan anders is, en dus verschilt het aantal bezetmelders dan ook vaak.

Groeten,

Hans V200.0
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Lid sinds: 2017

Marklin CS3+/ Itrain / DR5000-YaMoRc-Arcomora

offline
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
goede dag
ik weet niet wat je al allemaal geprobeerd hebt,maar als je in de rits zit weet je het vaak zelf niet meer.
ik neem aan dat je ALLES al een af en terug aangezet hebt. ok dan.
het rood aangeven van bezetmelders krijg je zien bij het het aanmaken van een bezetmelder.
ga eens naar edit  dan  edit article list  en kijk eens naar kleur van de bezetmelders daar.

alsof je een nieuw article wil aanmaken. ga eens naar add article. en kies S88 contacts. 
zie wat je dan ziet.  zijn ze allemaal rood, dan is de console ze op een of andere manier kwijt gespeeld.
succes

Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Kijk maar eens goed of je niet ergens een dubbele naam of adres hebt gebruikt voor een melder.
Je kunt dit heel simpel controleren door in het scherm voor bezetmelders in de kolom adres op adres te sorteren door boven in de balk te dubbelklikken op adres.
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Lid sinds: 2021

offline
Re: links88 CS3 Plus en iTrain
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 30 juli 2021, 17:24:23
Hoi Pejo,

Hoeveel bezetmelders heb je samen met de link S88 op de bus aangesloten?

dit zijn er 5, 1 direct 1x op bus 2 en 3x op bus 3

Heb je de link S88 wel op de goede bus aangesloten en heb je alleen de link S88 aan de bruine draad aangesloten?

Alleen de link S88 aansluiten op de massa met bruin (voor de herkenning ) op de aansluiting gekenmerkt met een T.

Deze bruine draad zit aangesloten en de steker past maar in 1 aansluiting op de CS3 en heeft daar 2 jaar goed gewerkt


Citaat van: Adjebelle op zaterdag 31 juli 2021, 07:17:20
Kijk maar eens goed of je niet ergens een dubbele naam of adres hebt gebruikt voor een melder.
Je kunt dit heel simpel controleren door in het scherm voor bezetmelders in de kolom adres op adres te sorteren door boven in de balk te dubbelklikken op adres.


Als je een dubbel nummer gebruikt veranderd de kleur van het nummer in rode cijfers en kan je zien dat het nummer in gebruik is

Citaat van: guy1846 op vrijdag 30 juli 2021, 18:07:23
goede dag
ik weet niet wat je al allemaal geprobeerd hebt,maar als je in de rits zit weet je het vaak zelf niet meer.
ik neem aan dat je ALLES al een af en terug aangezet hebt. ok dan.
het rood aangeven van bezetmelders krijg je zien bij het het aanmaken van een bezetmelder.
ga eens naar edit  dan  edit article list  en kijk eens naar kleur van de bezetmelders daar.

alsof je een nieuw article wil aanmaken. ga eens naar add article. en kies S88 contacts. 
zie wat je dan ziet.  zijn ze allemaal rood, dan is de console ze op een of andere manier kwijt gespeeld.
succes



Op nieuw begonnen
Alle verbindingen genummerd en los genomen
voeding er af en verbinding met de CS3 verwijderd
de linkS88 uit bestand verwijderd de CS3 op nieuw opgestart
gecontroleerd geen linkS88 meer in de CS3

Alle symbolen van de bezetmelders  op de CS3 zijn nu Rood

CS3 afgesloten

steker weer in de juiste bus, past er maar in 1,  middelst van 3 bussen
voeding aangesloten
de bruine draad van de massa gecontroleerd zit aan de T en aan massa

CS3 weer opgestart

contact 1.1 is grijs contact 1.2 is rood

test rondje gereden bij de ene passage wel contact bij de andere niet. Rail poetsen resultaat blijft zelfde
Kleur verander van rood naar grijs na passage. soms naar geel, soms niet

:idea: massa draad los gehaald en door gemeten, lijkt goed,  echter flink bewegen en blijkt draad breuk.   massa draad vervangen             zal nu ook alle bedrading naar de bezetmelders gaan nalopen

Pfff alles lijkt weer te werken bedankt voor het mee denken

30 min zonder storing gereden.

peter Jongejans