Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen

Gestart door Ferenc zaterdag 04 april 2020, 13:40:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Beste 3rail-broeders,

Ben lekker aan het rijden en rangeren en dacht kom laat ik eens de wielassen mooi schoonmaken van mijn NS rijtuigen 4163 e.d. Het eruit wippen van de wielassen en schoonmaken is geen enkel probleem maar het terug plaatsen lukt het mij niet goed. Met name bij de buitenste (die onder de toegangsdeuren zitten). Ik heb nog wat gezocht op het forum en daarbij de aanwijzingen bij 'demonteren' in het artikel 'Rijtuigverlichting inbouwen' gebruikt maar het lukt mij niet goed genoeg. Het probleem is dat ik de as niet door de 2 plastic ashouders kan drukken. Kan iemand mij tips geven.

Alvast dank en fijn weekend
Ferenc herintreeder
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Heb je zo'n kleine schroevendraaier? Neem de dunste die je hebt. Klem het rijtuig, open het houdertje enigszins, dan gaat het asje ertussen. Niet te ver, er is een klein risico dat een pootje breekt. Succes
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Hoi Pitsar dankjewel voor de tip!!! Heb inmiddels ook een andere oplossing gevonden. Ik gebruik het plastic van een oortip en duw zo voorzichtig de ashouders uit elkaar.

Fijn weekend
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Ik laat juist de wielen erin zitten draai je aan de ene kant en maak je schoon aan de andere kant.
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
@citaat ik denk het plastic staafje van een wattenstaafje.
Re: Wielassen terugplaatsen NS rijtuigen
Dank mensenvoor jullie reacties! Sorry voor mijn rare uitleg maar ik bedoelde idd het plastic staafje van een wattenstaafje.

Fijn weekend iedereen!

Gr. Ferenc