Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?

Gestart door Rens zaterdag 04 april 2020, 13:09:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Lid sinds: 2019

Good goan !

offline
Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Hallo allemaal,
Mijn Märklin treinbaan bestuur ik met een MS 60653, ca. 10 MFX locs maar ook een Roco stoomloc model 69267 3-rail AC met sound.
De loc wordt herkend door de MS 60653 maar de soundfunctie is niet in te schakelen, nu wil ik deze loc resetten naar de fabrieksinstellingen, kan dit met een MS 60653 ?
Graag jullie ideeën.
Groeten,
Renz
Re: Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Hoe is de locomotief aangemeld? Mfx,DCC of MM2? Als je hem als MM2 hebt toegevoegd is de. kans aanwezig dat je de geluidsfuncties niet kunt bereiken.
Als het goed is kun je de locomotief een reset geven door shift en locomotief knop tegelijk in te drukken. Dan krijg je een menu te zien. Als je helemaal naar beneden scrollt heb je de optie 'lok resetten'. Wel haal ik altijd voor de zekerheid altijd de overige locomotieven van mijn baan, om te voorkomen dat een andere locomotief zich ook reset.
Re: Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Lid sinds: 2019

Good goan !

offline
Re: Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Hoihoi, dank voor de adviezen, er is allerlei uitgeprobeerd, maar geen resultaat, vermoed wordt dat het een hardware probleem is.
Re: Roco stoomloc 69267 3-rail AC resetten ?
Hoi Rens,
Na een reset kan de decoder wel eens op (standaard ROCO) DCC staan.
Welke SW versie staat op je MS?
Probeer het volgende: Controleer alle invoer van deze lok in je MS (in oudere SW versies van de MS kan de lok meerdere keren in de bibliotheek (geheugen) staan, en verwijder ze. Zet je MS in de MM modus en voer de lok (na een lok reset) helemaal handmatig in.
Als de andere loks normaal rijden lijkt het me geen hardware probleem.
succes digibert