Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting

Gestart door donald23 zaterdag 04 april 2020, 11:35:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Hallo,

Recent heb ik een wagonset 42753 (set van 3 Schnellzugwagen) overgenomen en deze is voorbereid op binnenverlichting vanuit Märklin.
Nu wil ik kijken of ik dat in kan gaan bouwen en de Märklin site vertelt mij dat ik setje 7335 moet gebruiken.
Dat is een set met een led strip, een sleper en nog wat kabeltjes.

Ik kom heel weinig tegen rondom hoe dat dan gaat of waar ik rekening mee moet houden.
Of kan ik wellicht beter een nieuwer setje gebruiken?
Idealiter zou ik de verlichting schakelen vanaf mijn mobile station/central station. Maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Zijn er hier mensen die mij wellicht wat tips kunnen geven hierover?
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Hi Donald,

Er zijn erg veel mogelijkheden om verlichting aan te brengen.
b.v. een sleper onder een rijtuig en tussen de rijtuigen stroom-doorvoerende koppelingen.
Kijk eens bij mij in de index (of bij anderen) heb nml al vele rijtuigen omgebouwd,
Ga je eens "inlezen" op dit Forum dan kom je vanzelf bij een voor jou goede manier.

Zelf gebruik ik Aliexpress LED-stips met DCDC-converter (om het in te stellen) evt. met functie decoder.

groet
Harald
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Zoals Harald al zegt, zijn er vele wegen, die naar Rome rijden.
Van het setje wat u benoemd, mag je verwachten, dat het 'plug and play' is.
Eerder komt de vraag, wat u zelf wilt: Snel resultaat of gewoon eens lekker gaan uitzoeken en experimenteren?
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
@citaat @citaat
Dank voor de tips en de links bij Haradigi. Met de zoek had ik dus die topics niet gevonden, nu wel. Fijn!

@citaat
Dat is een goede Basroc. Aangezien ik nog volledig onbekend met deze werkjes, wellicht dat ik eerst eens begin met een simpel setje en dan zelf verder bouw als het bevalt.

Zet met in ieder geval wel even aan het denken. Dank!
Re: Märklin 42753 voorzien van binnenverlichting
Of neem even contact op met forumlid flyerman hij heeft een verlichtingprint incl decoder gemaakt voor in wagons.