Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Feedback over een spoorontwerp.

Gestart door JeroenD zaterdag 08 februari 2020, 20:59:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Aah ok, maar voor geluidsdemping moet ik toch de hele baan een xps toplaag geven? Zodat ik er ook riviertjes in kan maken?
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 @citaat Nee hoor, dat hoeft niet. Als je het puur voor geluidsisolatie wilt doen, hoef je het alleen maar onder je rails te leggen.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 05 maart 2020, 18:40:49
@citaat Nee hoor, dat hoeft niet. Als je het puur voor geluidsisolatie wilt doen, hoef je het alleen maar onder je rails te leggen.
Maar je kan toch niet een gat maken voor een rivier in je multiplex tafel ?
Re: Feedback over een spoorontwerp.
En waarom kun je geen gat maken in je tafel?
Als je een open frame hebt gebouwd, kun je dat maar believen bedekken met multiplex en delen open laten om er een rivierbedding in te maken. Natuurlijk moet je opletten of er nog treinen onderdoor kunnen als je op verschillende niveaus werkt. Maar verder zijn er geen beperkingen. Je kunt tussen twee tafeldelen een ravijn tot de grond van de kamer maken als je wilt!

Groet,

Peter
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: BlikkenTinus op donderdag 05 maart 2020, 20:25:01
En waarom kun je geen gat maken in je tafel?
Als je een open frame hebt gebouwd, kun je dat maar believen bedekken met multiplex en delen open laten om er een rivierbedding in te maken. Natuurlijk moet je opletten of er nog treinen onderdoor kunnen als je op verschillende niveaus werkt. Maar verder zijn er geen beperkingen. Je kunt tussen twee tafeldelen een ravijn tot de grond van de kamer maken als je wilt!

Groet,

Peter
Oei zo had ik het nog nooit bekeken :) Dank.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Na alle tips en feedback ben ik hier uit gekomen



Wat vinden jullie er van ?

(tussen de stippellijntjes kan scenery gebouwd worden)
Waar zou ik het main station Bonn neerzetten, bij punt 1 of 2 ?
En mis ik hier nog iets wat ik fout heb gedaan?

Ik mag alleen de .any niet toevoegen
Het bestand is te groot. Het maximumformaat is 1024 kB.

(oh ja Witte tafel is winter, lente is geel, groen is zomer.)
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Bij positie 2 heb je kans dat het zicht op het station toch wel voor een deel wordt weggenomen, want het mooie grote station heeft ook wel wat hoogte.
Positie 1 is wat gunstiger. Wat je achter het station zet kun je nog voor kiezen. Ook kun je ietsje meer naar de wand toe met een helling beginnen zodat je die scenery nog goed blijft zien.
Positie 1 zou ik het meest logisch vinden.
Groet,
Edwin.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: Edwin VD op zondag 08 maart 2020, 16:51:57
Bij positie 2 heb je kans dat het zicht op het station toch wel voor een deel wordt weggenomen, want het mooie grote station heeft ook wel wat hoogte.
Positie 1 is wat gunstiger. Wat je achter het station zet kun je nog voor kiezen. Ook kun je ietsje meer naar de wand toe met een helling beginnen zodat je die scenery nog goed blijft zien.
Positie 1 zou ik het meest logisch vinden.
Groet,
Edwin.
Direct achter(muur kant) het station op positie 1 verhogingen gebruiken bedoel je ?
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Nu er rechtsachter geen aftakking meer is, is de wisselstraat in de drie achterste spoor onnodig. In plaats van 7 wissels, waarvan één engelse, zijn twee wissels al voldoende. Dat kan een paar 24612's zijn tussen de beide achterste sporen of ook een paar meegebogen wissels, zoals in de onderstaande plaatjes.

Iets anders is dat er in jouw plan een 24130 direct tegen de engelse wissel in het rechterstation ligt. Als de bochten niet tegengesteld zouden zijn, zou dat best kunnen, maar een R1-bocht leg ik liever niet tegengesteld aan een R2-bocht, en al zeker niet als het om een wissel gaat; dat levert een vergrote kans op ontsporingen op. Om die reden heb ik een 215 gebruikt. Ook nu slingert de verbinding van het meest rechtse stationsspoor naar het middelste van de achterste sporen nog wel, maar de bocht is ruimer. Dat er ná de 215 een R1-bocht volgt (van de meegebogen wissel) is geen probleem, die bocht draait immers dezelfde kant op.

Linksachter heb ik de wisselstraat veranderd. Dit levert veel langere stationssporen op, en mooi vloeiende routes bovendien. Daarbij heb ik het linker station iets schuiner gelegd: vergeleken met jouw station scheelt het 3,6º. De reden om dat te doen was dat er anders vrij veel passtukjes 206 nodig zouden zijn, nu volstaan de drie 315's. Het gevolg is wel dat de keerlus linksvóór iets aangepast zal moeten worden om nog op jouw tafel te passen, maar ik ga er vanuit dat je daar wel uitkomt. Je begint de railgeometrie al aardig te begrijpen.

Over de plaats van het stationsgebouw ben ik het eens met Edwin: positie 1 lijkt me mooier. Met het iets gedraaide linker station krijg je echter nog een derde mogelijkheid: het gebouw past dan ook aan de linkerkant van het linkerstation. Doordat de linker stationssporen een stuk langer zijn, past zo'n groot gebouw er ook beter bij.

Tenslotte heb ik nog wat korte rechte stukjes neergelegd om wat variatie te krijgen in de afstanden tussen de stationssporen. Dat hoeft helemaal niet, maar je kunt er wat mee experimenteren om er achter te komen wat je mooi vind. Je kunt zelf een perron op maat maken, maar ook als je een bouwpakketje koopt, zal er ongetwijfeld een passtukje nodig zijn om de juiste afstand te bereiken.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 08 maart 2020, 21:06:51
Nu er rechtsachter geen aftakking meer is, is de wisselstraat in de drie achterste spoor onnodig. In plaats van 7 wissels, waarvan één engelse, zijn twee wissels al voldoende. Dat kan een paar 24612's zijn tussen de beide achterste sporen of ook een paar meegebogen wissels, zoals in de onderstaande plaatjes.

Iets anders is dat er in jouw plan een 24130 direct tegen de engelse wissel in het rechterstation ligt. Als de bochten niet tegengesteld zouden zijn, zou dat best kunnen, maar een R1-bocht leg ik liever niet tegengesteld aan een R2-bocht, en al zeker niet als het om een wissel gaat; dat levert een vergrote kans op ontsporingen op. Om die reden heb ik een 215 gebruikt. Ook nu slingert de verbinding van het meest rechtse stationsspoor naar het middelste van de achterste sporen nog wel, maar de bocht is ruimer. Dat er ná de 215 een R1-bocht volgt (van de meegebogen wissel) is geen probleem, die bocht draait immers dezelfde kant op.

Linksachter heb ik de wisselstraat veranderd. Dit levert veel langere stationssporen op, en mooi vloeiende routes bovendien. Daarbij heb ik het linker station iets schuiner gelegd: vergeleken met jouw station scheelt het 3,6º. De reden om dat te doen was dat er anders vrij veel passtukjes 206 nodig zouden zijn, nu volstaan de drie 315's. Het gevolg is wel dat de keerlus linksvóór iets aangepast zal moeten worden om nog op jouw tafel te passen, maar ik ga er vanuit dat je daar wel uitkomt. Je begint de railgeometrie al aardig te begrijpen.

Over de plaats van het stationsgebouw ben ik het eens met Edwin: positie 1 lijkt me mooier. Met het iets gedraaide linker station krijg je echter nog een derde mogelijkheid: het gebouw past dan ook aan de linkerkant van het linkerstation. Doordat de linker stationssporen een stuk langer zijn, past zo'n groot gebouw er ook beter bij.

Tenslotte heb ik nog wat korte rechte stukjes neergelegd om wat variatie te krijgen in de afstanden tussen de stationssporen. Dat hoeft helemaal niet, maar je kunt er wat mee experimenteren om er achter te komen wat je mooi vind. Je kunt zelf een perron op maat maken, maar ook als je een bouwpakketje koopt, zal er ongetwijfeld een passtukje nodig zijn om de juiste afstand te bereiken.
Wauw dat ziet er nog veel mooier uit.



(dat station er ook even bijgezet als voorbeeld)
Op zich past ie daar ook wel mooi eigenlijk :)

En ook een voordeel is dat ik er zo veel makkelijker bij kan.
(en het is nog goedkoper ook  B))

Als ik deze site / forum niet had gevonden was het me nooit gelukt om zo iets passend te maken zeg.  :thumbup: :thumbup:
Zo maar bestellen of heeft iemand nog een tip waar ik mee rekening moet houden?

(ik heb mijn fabriek dan nu verplaatst naar links. )
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Ziet er goed uit, zo kun je het doen. Ik zou zelf nog wel wat veranderen, maar dat zijn maar kleinigheden.

Met jouw startset heb je een paar meegebogen wissels 671/672, logisch dus dat je die wilt gebruiken. Ik heb ook zo'n paar, ook uit een startset. Het eerste jaar kwamen ze goed van pas want ik wilde heel veel rails in een beperkte ruimte. Kort nadat ik een grotere treinkamer tot mijn beschikking kreeg, heb ik ze bedankt voor de goede diensten. Sindsdien zijn ze werkeloos. Ik weet niet hoe lang jij verwacht met jouw eerste baan bezig te zijn. Misschien raak je er nooit op uitgekeken, maar het zou ook best kunnen dat je al binnen een jaar besluit dat je toch wat anders wilt. En misschien heb je dan ook helemaal geen wissels 671/672 meer nodig.

Omdat je ze toch al hebt, had ik ze rechtsachter gebruikt. Voor de zijspoortjes die je er bij de lussen links- en rechtsvoor bij hebt gemaakt, zou ik er niet nog méér kopen, ik zou andere kiezen. Mocht je dan iets gaan veranderen, blijf je minder snel met overbodige boogwissels zitten.

Hieronder staat een variant, bijna hetzelfde als jouw ontwerp. Het is niet groter, dus als dat al paste, is dit ook mogelijk. Ten eerste zijn de keerlussen iets anders, met 24612 voor de zijspoortjes. In totaal liggen er precies 14 bochten 24130 omdat je die toch al hebt, zo hoef je tenminste geen extra 24130's aan te schaffen die je later misschien ook niet meer nodig hebt. In een aantal van de rechte sporen liggen minder passtukjes. Tenslotte heb ik in de linker keerlus 0,2º gesmokkeld en in de rechter 0,1º. Daar merk je in de praktijk niets van, maar als je het in een ontwerpprogramma invoert, maakt het wel uit waar je dat precies doet. Ik heb de betreffende rails geel gemarkeerd. Als je die als laatste invoert, past het prima.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: JeroenD op zondag 08 maart 2020, 17:04:58
Citaat van: Edwin VD op zondag 08 maart 2020, 16:51:57
Bij positie 2 heb je kans dat het zicht op het station toch wel voor een deel wordt weggenomen, want het mooie grote station heeft ook wel wat hoogte.
Positie 1 is wat gunstiger. Wat je achter het station zet kun je nog voor kiezen. Ook kun je ietsje meer naar de wand toe met een helling beginnen zodat je die scenery nog goed blijft zien.
Positie 1 zou ik het meest logisch vinden.
Groet,
Edwin.
Direct achter(muur kant) het station op positie 1 verhogingen gebruiken bedoel je ?
Ja inderdaad.
Groet
Edwin.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: speeltmettreintjes op maandag 09 maart 2020, 01:27:46
Ziet er goed uit, zo kun je het doen. Ik zou zelf nog wel wat veranderen, maar dat zijn maar kleinigheden.

Met jouw startset heb je een paar meegebogen wissels 671/672, logisch dus dat je die wilt gebruiken. Ik heb ook zo'n paar, ook uit een startset. Het eerste jaar kwamen ze goed van pas want ik wilde heel veel rails in een beperkte ruimte. Kort nadat ik een grotere treinkamer tot mijn beschikking kreeg, heb ik ze bedankt voor de goede diensten. Sindsdien zijn ze werkeloos. Ik weet niet hoe lang jij verwacht met jouw eerste baan bezig te zijn. Misschien raak je er nooit op uitgekeken, maar het zou ook best kunnen dat je al binnen een jaar besluit dat je toch wat anders wilt. En misschien heb je dan ook helemaal geen wissels 671/672 meer nodig.

Omdat je ze toch al hebt, had ik ze rechtsachter gebruikt. Voor de zijspoortjes die je er bij de lussen links- en rechtsvoor bij hebt gemaakt, zou ik er niet nog méér kopen, ik zou andere kiezen. Mocht je dan iets gaan veranderen, blijf je minder snel met overbodige boogwissels zitten.

Hieronder staat een variant, bijna hetzelfde als jouw ontwerp. Het is niet groter, dus als dat al paste, is dit ook mogelijk. Ten eerste zijn de keerlussen iets anders, met 24612 voor de zijspoortjes. In totaal liggen er precies 14 bochten 24130 omdat je die toch al hebt, zo hoef je tenminste geen extra 24130's aan te schaffen die je later misschien ook niet meer nodig hebt. In een aantal van de rechte sporen liggen minder passtukjes. Tenslotte heb ik in de linker keerlus 0,2º gesmokkeld en in de rechter 0,1º. Daar merk je in de praktijk niets van, maar als je het in een ontwerpprogramma invoert, maakt het wel uit waar je dat precies doet. Ik heb de betreffende rails geel gemarkeerd. Als je die als laatste invoert, past het prima.
Ziet er goed uit, ik heb alleen wel de rechter kant niet veranderd. Zo behoud ik net wat meer ruimte.
Links heb ik zoals voorbeeld er ingezet



Re: Feedback over een spoorontwerp.
Vraagje, is modeltreinmarkt .nl betrouwbaar?
(bij welke site halen jullie het spoor vandaan?)

Moeten er twee 74491 in een 24630?
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 @citaat Jeroen
Ik gebruik het regelmatig en tot nu tevreden erover. Wel goed de foto's bekijken 👍🏻
Re: Feedback over een spoorontwerp.
@citaat @citaat

Je hebt er twee nodig. Zie ook de site van Märklin.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Mooi, zo. Al heb ik een goedkoper adresje gevonden via een DM :)

https://marnan.eu/viessmann-5320-commander-2
Is dat ook het wachten waard?
En om alle wissels van een decoder te voorzien (17 wissel) moeten de 3 weg wissels ook met 2x decoders vast gemaakt worden? 24630 2x motor 2x decoder.
En ik heb het al een keer eerder over dit gehad, maar die decoders van marklin zijn max 4. Zijn er gewoon ook niet producten die 20 wissels kunnen besturen?

Re: Feedback over een spoorontwerp.
Op de site zijn het adviesprijzen. Lokale handelaren mogen daar van afwijken.

CiteerIs dat ook het wachten waard?

Of het het wachten waard is, kan ik niet beoordelen. Anderen zijn daar beter in.

De 24630 is 1 decoder voor beide wisselrichtingen (maar 1 nodig voor de driewegwissel en twee aandrijvingen). Wel van belang is, dat de decoder twee naast elkaar gelegen adressen krijgt.

Als je de wissels voorziet van een eigen decoder, dan zijn ze vanaf de digitale centrale te bedienen. Of dit ook met de Viessmann kan, weet ik niet.

Dit is tot zover mijn opgedane kennis door te lezen op dit forum. Mogelijk, dat anderen kunnen aanvullen.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
De baan is besteld, nu alleen nog die decoders voor de wissels.

Bedankt voor de hulp. En met name speeltmettreintjesen Basroc-1961. Heel erg bedankt voor de tekeningen.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Feedback over een spoorontwerp.
In bepaalde gevallen is het handig om een paar wissels altijd tegelijk om te zetten. In jouw baanontwerp zie ik twee van die paren.

Ten eerste zijn daar de meegebogen wissels 671/672 rechtsachter. Er zijn maar twee toestanden van belang: enerzijds de toestand waarbij treinen elkaar gewoon kunnen passeren, anderzijds de toestand waarbij een trein naar het andere spoor gaat.

Normaal gesproken is rechtdoor op een wissel de 'groene' stand, afslaan is 'rood'. Bij een m 83 staan er bij de uitgangen ook daadwerkelijk groene en rode stippen. Bij dit wisselpaar zou ik de 24672 normaal aansluiten, dus groen = rechtdoor en rood = afslaan, en de 24671 op diezelfde uitgangen maar dan met de draadjes net andersom. Daarmee bereik je dat dit wisselpaar altijd in één van de twee toestanden staat.

Ten tweede is daar het wissselpaar 24611/612 rechtsvoor, bij hetzelfde station. Hiervan zou ik de 24612 normaal aansluiten en de 24611 andersom.

Als je voor m 83's gaat, scheelt dat een halve decoder.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: speeltmettreintjes op dinsdag 10 maart 2020, 19:05:06
In bepaalde gevallen is het handig om een paar wissels altijd tegelijk om te zetten. In jouw baanontwerp zie ik twee van die paren.

Ten eerste zijn daar de meegebogen wissels 671/672 rechtsachter. Er zijn maar twee toestanden van belang: enerzijds de toestand waarbij treinen elkaar gewoon kunnen passeren, anderzijds de toestand waarbij een trein naar het andere spoor gaat.

Normaal gesproken is rechtdoor op een wissel de 'groene' stand, afslaan is 'rood'. Bij een m 83 staan er bij de uitgangen ook daadwerkelijk groene en rode stippen. Bij dit wisselpaar zou ik de 24672 normaal aansluiten, dus groen = rechtdoor en rood = afslaan, en de 24671 op diezelfde uitgangen maar dan met de draadjes net andersom. Daarmee bereik je dat dit wisselpaar altijd in één van de twee toestanden staat.

Ten tweede is daar het wissselpaar 24611/612 rechtsvoor, bij hetzelfde station. Hiervan zou ik de 24612 normaal aansluiten en de 24611 andersom.

Als je voor m 83's gaat, scheelt dat een halve decoder.
Ah ja, handig. Ik heb alleen nog geen idee hoe dat moet  8)
Moet eerst eens zien welke decoder ik nou het best kan kopen waar ik het meeste aan kan zetten.
https://webshop.pijplines.nl/Digikeijs-DR4018-Schakeldecoder-met-16-uitgangen
Maar ik zie in tutorials ze die alleen maar configureren in een Digikeijs station achtig iets.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 @citaat Neem ter vergelijking ook Rosoft mee.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 11 maart 2020, 15:49:07
@citaat Neem ter vergelijking ook Rosoft mee.
Is die makkelijker in te stellen dan die digi ? Bij de marklin decoder die je onder een wissel moet plaatsen kon ik gewoon invoeren welk adres die zit. Hier zie ik dat niet ook de handleiding zegt er weinig over :)
Re: Feedback over een spoorontwerp.
De wisseldecoder van Rosoft luistert naar DCC. Ik weet alleen niet welke besturing je hebt, dus of je er wat aan hebt weet ik niet.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 11 maart 2020, 18:25:22
De wisseldecoder van Rosoft luistert naar DCC. Ik weet alleen niet welke besturing je hebt, dus of je er wat aan hebt weet ik niet.
Ik heb de 60657 Marklin Mobile Station 3 MS3 die ik naar DCC gezet heb.
Re: Feedback over een spoorontwerp.


Kunnen deze blokken of is dat te veel. Moet je bij elke een stuk uit het spoor weg knippen? Er zijn wat weinig tutorials op youtube voor dit

(terug en bezet melding) ik moet dus elke O stuk doorsnijden met een dremel ? Behalve de wissels?
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 @citaat Wissels behoren niet tot blokken. Ik zie dat je aan de rechterkant een blok hebt met vier secties. Ik zou hier drie secties van maken als je hier met twee richtingen over heen gaat. Anders zou ik twee secties aanhouden.

Aan de linkerkant zou ik het groene stuk tussen de Engelsman en de wissel 612 geen blok van maken. Dit voegt niets toe. Net als rechtsboven van de gebogen wissel naar wissel 611.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op zondag 29 maart 2020, 17:32:15
@citaat Wissels behoren niet tot blokken. Ik zie dat je aan de rechterkant een blok hebt met vier secties. Ik zou hier drie secties van maken als je hier met twee richtingen over heen gaat. Anders zou ik twee secties aanhouden.

Aan de linkerkant zou ik het groene stuk tussen de Engelsman en de wissel 612 geen blok van maken. Dit voegt niets toe. Net als rechtsboven van de gebogen wissel naar wissel 611.
Ik heb het veranderd, ik begrijp alleen niet precies wat je bedoeld met de rechter blokken


Bedoel je lichtgroen paars blauw donkergroen?
De bedoeling was dat het lichtgroene deel alleen omhooggaat, de paarse enkel naar beneden, en de donker groen en blauw enkel omhoog naar het spoor waar het zwart is.

Bedankt. !
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Vóórdat je deze hele baan in blokken opdeelt, kun je beter eerst eens een klein testbaantje neerleggen om automatisch op te gaan rijden. Een ovaal met drie blokken bijvoorbeeld, met twee treinen.

Als beide treinen automatisch rijden en waar nodig afremmen of stoppen om botsingen te voorkomen, kun je voor een volgende test een inhaalspoor toevoegen. Zo kun je leren hoe je met wissels om moet gaan.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 29 maart 2020, 19:46:41
Vóórdat je deze hele baan in blokken opdeelt, kun je beter eerst eens een klein testbaantje neerleggen om automatisch op te gaan rijden. Een ovaal met drie blokken bijvoorbeeld, met twee treinen.

Als beide treinen automatisch rijden en waar nodig afremmen of stoppen om botsingen te voorkomen, kun je voor een volgende test een inhaalspoor toevoegen. Zo kun je leren hoe je met wissels om moet gaan.
Ik ben van plan dat ook te doen, alleen wou ik graag mijn baan klaar hebben liggen op de tafel zodat ik de scenery er om heen kan plannen :)
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: JeroenD op zondag 29 maart 2020, 18:34:29
Ik heb het veranderd, ik begrijp alleen niet precies wat je bedoeld met de rechter blokken
De lus rechtsonder.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op maandag 30 maart 2020, 13:05:15
Citaat van: JeroenD op zondag 29 maart 2020, 18:34:29
Ik heb het veranderd, ik begrijp alleen niet precies wat je bedoeld met de rechter blokken
De lus rechtsonder.
Sorry dat ik nu pas reageer, ik ben wat ziek op dit moment.



Klopt het zo ?

(ik doe die enkel voor de voorbereiding zodat ik de boel kan isoleren en toch de baan er kan neerleggen. Zodat ik er om heen al wat met decoratie bezig kan :) )
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 :thumbup: Die twee blokken kun je onderverdelen in twee of drie secties. Maar dat hangt af of je daar een- of tweerichtingsverkeer hebt.
Re: Feedback over een spoorontwerp.
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 31 maart 2020, 19:58:44
:thumbup: Die twee blokken kun je onderverdelen in twee of drie secties. Maar dat hangt af of je daar een- of tweerichtingsverkeer hebt.
Het is bedoeld als een tweerichtingsverkeer spoor. Dat je daar kan draaien met de vracht naar achteren . Klopt het dan ongeveer zo ?
3 blokken, 1 voor het zijspoor. en 2 tussen de station in. 
Re: Feedback over een spoorontwerp.
 @citaat Ja, dat klopt :thumbup: