Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Gezocht stekkers/bussen NEM 652

Gestart door pajomaho donderdag 07 februari 2008, 19:34:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Ik heb een Fl* loc (voor M*) die nu voorzien is van een Uhlenbrock en die ik wil vervangen voor een ESU mfx. Door de Uhlenbrock schiet de loc in een remsectie achteruit (ander draadje hier op het forum). De ESU mfx zou dat niet doen(?).
Aan de ESU zit een NEM 652 stekker. Ik wil in de loc een NEM 652 bus solderen, maar waar koop ik die?
Mijn locale dealer had ze niet, de elektronicazaak niet en Conrad heeft alleen stekkers.
En op de Uhlenbrock die ik uit de loc haal, wil ik dan een stekker zetten, zodat hij uitwisselbaar is, mocht de ESU niet bevallen.
(Eigenlijk zoek ik twee bussen, want ik heb ook nog een Rivarossi loc met een Uhlenbrock en hetzelfde probleem).

Met dank,
Paul H
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Esu heeft ereen onder artikelnummer 51950

Tams heeft er een ook 2 soorten.
Te koop bij www.treinelektronica.com , klik links op digitale schakelingen, scroll naar ''LOKDECODERS EN TOEBEHOREN'', zie daarna onderaan.

edit: .nl veranderd naar .com
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Hallo Paul,

Om decoders in de door mij omgebouwde loks te bouwen, en daarbij makkelijk uitwisselbaar te houden, maak ik zelf contra-stekers. Daarbij maak ik gebruik van stekerrijen (bestelnr 73 64 30-89 of 73 64 22-89) Deze deel ik eerst in blokjes van 2x 4 polen en daaraan soldeer ik dan draadjes, conform NEM 652. Voor de draadjes gebruik ik kabeldraad met 0,6 mm buitendiameter.
Deze zijn in verschillende kleuren te krijgen.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Dankjewel,

Blijkt dat ik die Conrad 736430-89 nog heb liggen... Nu nog kijken of het in de loc past.
Anders maar bij www.treinelektronika.com (niet .nl) bestellen.

Paul
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
ik dacht dat de esu s trouwens wel achteruit de stopsectie uitreden, na een noodstop en het herinschakelen van de spanning... maar dit zou je kunnen oplossen door de gelijkspanningsfuncties uit te schakelen...
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Op de beurs in Houten zijn deze contrastekkers ook te kopen voor 2,50.
Erwin
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Re460: had ik inderdaad niet aan gedacht toen ik afgelopen beurs ook die esu daar kocht.

Maar...
Artologic: ik heb de handleiding van die Uhlenbrock nog eens nagekeken, het register 51 op 1 gezet (alleen Mä*) en raad eens, de loc remt nu ook met de Uhlenbrock correct.
Probleem opgelost.
Dank voor de tip in de goede richting (vóóruit  :D ).
Heb ik alleen nu een esu over... Nu ja, bewaren voor een volgende Fl/Riv/Bemo/Roco of wat ook loc.

Dank aan allen.
Paul
Re: Gezocht stekkers/bussen NEM 652
Nou Paul,

We hadden het probleem ook met de esu s in de modelbouwclub... Vandaar dat ik het per toeval wist :wink:. Nou ja goed, je hebt het gevonden en dat is het belangrijkste... Enneuh zo een decoder word echt niet slecht hoor. Kan je ondertussen eens een paar merken decoders vergelijken...

Mvg Kristof