Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Onderdelen voor marklin 3015

Gestart door vissers donderdag 02 april 2020, 09:41:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderdelen voor marklin 3015
Lid sinds: 2010

offline
Onderdelen voor marklin 3015
Goedemorgen

Ik heb een doos vol met oude marklin spullen gekregen,onder de noemer alstublieft misschien kanjij er nog iets mee.
Altijd leuk natuurlijk, En tot mijn verbazing zit er in een doosje een marklin 3015 uit elkaar gehaald dat wel
Maar goed misschien kan ik er wat mee

Nader bekeken mist hij zijn kuppelwelle 209210

Maar erger nog er is iets afgebroken (Endgestell 209000)

Nu is mijn vraag is dit nog ergens te verkrijgen want via het zoeken (Google)kom ik er zelf niet uit.
En loont het nog het oude beestje op te lappen...

Gr Marcel
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Misschien hier?

CCS800 / 3015


Willy
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Hallo Willy

Aaahh super
Daar kan ik wel iets mee ,
Eens kijken of ik hem helemaal compleet kan maken
:thumbup: :thumbup:

Gr Marcel
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Dag Marcel ,

Ik heb de cardanaandrijving, zie foto Marklin nr 209210.
De koolborstels. Pantografen type 6 met isolatieplaatje.


Wat je voor de blinde as nodig hebt,  is een asplaatje die deze as vasthoudt. Onderdeel nr 209140 zie foto, en dat heeft Ritter niet en ik ook niet. Ebay wel  prijs 4,00 euro.
Verder is er een oog , waar de stelschroeven van de cardanas  doorgaan, van het chassis afgebroken. 
Volgens mij heb je dan een nw chassis deel (Marklin 209000) nodig.   Ritter Prijs 190,00 euro  Zie foto 

https://www.ritter-restaurationen.de/item.pl?sprID=1;usrEmail=;usrPwd=;katKey=1.4.1;artID=2152;typ=1

Reacties graag via PB of mail (staat in mijn profiel.)

Het is een leuk project om op te knappen (heb er net 2 gedaan) en ben benieuwd welk type het is .
Mijn info  is gebaseerd op de foto's van jou en van mijn eigen Krookje .
Groet Koos 

Re: Onderdelen voor marklin 3015
Hallo Koos

Dank je wel voor je goede uitleg :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gr Marcel
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Natuurlijk loont het om zo'n Kroko weer rijvaardig te maken; wellicht niet financieel, maar zeker wel voor de lol en de voldoening!
Een nieuw chassis kost wel serieus centen :O; is het niet te repareren met een goede industrielijm?
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Hallo Hans

Ja mooie loc hoor ,maar niet een waar ik persoonlijk voor naar de winkel zou rennen.

De loc nader te hebben beken is de gehele chassis te erg aangetast e zal vervangen moeten worden.
Nou prijzen liegen er inderdaad niet om, ik moet er wel ff over nadenken of ik er dat voor over heb.

Gr Marcel
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Onderdelen voor marklin 3015
En is die aantasting het gevolg van zinkpest of zijn er zaken afgebroken door een andere oorzaak?
Re: Onderdelen voor marklin 3015
Hallo Hans

Daar heb ik zelf geen idee van ....
Gr. Marcel