Wow, zo ben ik ooit ook begonnen met Märklin. En toch kriebelt het nog.
I.t.t. Mark zou ik allereerst letten op het geld. Märklin is duur op M-rails na (dat is uitsluitend 2e hands te koop).
Zolang je nog niet zeker weet wat je wilt, gaan met die banaan. Je kunt je handwissels van servo's voorzien, als je een beetje handig bent of wilt worden, en dan op afstand bedienen.
Met wat er op de foto aan rails ligt, kom je uit op een rangeerstation en/of een pendelbaan met grotendeels enkelspoor, met hier en daar een passeer-spoor. Dat leent zich goed voor een simpele, maar mooie baan met veel scenery en met veel rijplezier.
Als het blijvend bevalt dan zou ik eerder peco-rails aanschaffen. Dat is per meter nieuw haast nog goedkoper dan M-rails 2e hands, maar in ieder geval veel goedkoper dan K-rails of C-rails, en een klasse beter, vooral de wissels.
Zelf verleg ik peco-rails en piko-A rails met pukkeltjes ertussen, en kan er dus toch met 3-rail op rijden.
Een wissel van die merken kost nieuw ook al zo'n 30,- € nieuw, en daar komt dan nog wat geld voor de pukkeltjes bij, maar 2e hands aanbod is nog steeds betaalbaar. Het prettige van die twee merken is de geometrie, oftewel simpel combineerbare wisselhoeken, en een groot aantal verschillende wisseltypes.
Märklin treinen rijden er uitstekend op (mits met pukkeltjes).