Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Gips airbrushen

Gestart door Silco_88 zondag 29 maart 2020, 13:58:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gips airbrushen
Lid sinds: 2017

offline
Gips airbrushen
Ik heb met modelgips (standaard merk van Hornbach) gipsmallen gevuld van Noch. De stukken liggen er inmiddels een aantal weken en zijn helemaal uitgehard en droog. Ik wil de stukken graag airbrushen.
Ik heb dit gisterenavond geprobeerd en merk dat de verf van het gips bladdert. Ik heb geen primer of onderlaag gebruikt. De verf die ik met de airbrush heb gebruikt is Vallejo Air.

Moet ik het gips vooraf insmeren met bijv voorstrijk of primer? Hebben jullie ervaring met het airbrushen van gips stukken, zo ja dan hoor/lees ik die graag.
Re: Gips airbrushen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Gips airbrushen
Het beste kun je dat doen met de (latex) voorstrijk die ook bij Hornbach verkocht wordt. Droogt wat gelig op. Je kunt het ook met plakkaatverf proberen.

Ook kun je de gips bij het aanmaken al enigzins op kleur brengen met kleurstof voor latex muurverf.
Re: Gips airbrushen
Lid sinds: 2019

As-je-me-noe

offline
Re: Gips airbrushen
Een dunne laag verdunde houtlijm er overheen smeren.
Gewone houtlijm verdunnen met water tot een melk-achtige supstantie en met de kwast uitstrijken.
Goed laten drogen voordat je verder gaat met bewerken.
Re: Gips airbrushen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gips airbrushen
voorstrijk etc. is niet nodig, zelf doe ik voordat ik met de spuit of kwast aan de slag ga, het gips met een plantenspuit welke alleen gevuld is met water redelijk nat maken, je voorkomt er een te sterke zuiging van je gips mee, verf blijft nadien prima zitten.
Re: Gips airbrushen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gips airbrushen
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 29 maart 2020, 14:44:29
......  met de (latex) voorstrijk die ook bij Hornbach verkocht wordt. Droogt wat gelig op.

Er is ook Latex van de Bouwmarkt die iets "wit" (bijna doorzichtig) opdroogt.

groet
Harald