Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Volg de huidige corona-regels van de overheid voor wat mogelijk is.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Scenerybouw
| | |-+  De scenery van Rehausen.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag

Auteur Topic: De scenery van Rehausen.  (gelezen 19239 keer)

ramdani

• Vaste Gast
  • **
Re: De scenery van Rehausen.
« Reactie #200 Gepost op: donderdag 15 juli 2021, 17:54:55 »

@citaat2 ik denk dat er geen Jumbo in Thailand is ;)

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Jan22

• Vaste Inboedel
  • Dwarsliggers op de rails sporen niet
« Reactie #201 Gepost op: vrijdag 16 juli 2021, 02:50:16 »

Ik herinner me een lijstje van Erik Nieuwenhuis voor scratch build materialen.
Volgens mij hoort deze daar ook bij, alleen heeft Erik 'm toevallig nooit gebruikt.
De tip had ik ooit van een ander (een vlaming?) en bij hem kwam het plastiek niet van de Jumbo maar van een vlaaienboer.

Daarom schreef ik ook voor de liefhebber (en voor toekomstige, eigen projecten),
want ik ben een liefhebber van dat uiengehakt, en dus heb ik inmiddels menig velletje in de rommelbak.
Met een envelop en een postzegel kun je menig liefhebber zo gelukkig stemmen,
zelfs als ze in Thailand of Colombo wonen.
Jan Willem

Links of Rechts: alleen de puko's liggen in het midden.
Brig, Delémont

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #202 Gepost op: vrijdag 16 juli 2021, 03:10:11 »

Ja inderdaad geen Jumbo hier. Maar bij de wel aanwezige supers (vlaaienboeren zijn hier ook volledig onbekend) hebben ze dergelijke bruikbare materialen ook niet. Het enige verpakkingsmateriaal dat hier wordt gebruikt is een plastic zak. En daar gaat echt alles in, weliswaar niet tegelijkertijd.  >:-D

Jan, Veel dank voor je aanbod. Momenteel zijn alle gebouwde modellen weer ingepakt in dozen, goed beschermd door divers vulmateriaal. Wanneer ik zover ben dat het allemaal weer uitgepakt kan worden en op zijn plaats gezet zal ik nog eens aan je denken.
Vriendelijke groet, Henk

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #203 Gepost op: zaterdag 17 juli 2021, 11:18:08 »

Nou, nog even dan. Het interieurtje van de slaapkamer is af en kan ingebouwd worden. Op de tweede foto een impressie van hoe het er dan uitziet. Nu de rest van het gebouw nog in elkaar zetten Met de nodige aanpassingen. O het zicht op het tafereel beter uit te laten komen worden de ramen opengezet. Zoals in D gebruikelijk draaien deze naar binnen. Gelukkig voegt Auhagen mest ruim voldoende raampartijen toe aan haar bouwpakketten. Behalve van precies dit type raam. Er is er maar één over en dat is er een te weinig. Om de ramen openstaand te kunnen bouwen heb je echt twee kozijnen nodig. Één voor het kozijn zelf, en één voor de raamvleugels. Beide uit één gietsel snijden is niet te doen. Dan gaat het geheid kapot. Het kozijn zit reeds in de gevel die je op de foto ziet. De raamvleugels heb ik nog apart liggen maar omdat er één gietsel te weinig is heb ik een andere kleur gietsel moeten gebruiken. Dat betekent dan weer dat je alle ramen opnieuw moet verfen om kleurverschil te voorkomen. Het houdt je lekker bezig.
Vriendelijke groet, Henk

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #204 Gepost op: zondag 18 juli 2021, 10:32:22 »

Terwijl de mannen buiten bezig waren met echt metselwerk heb ik ook een gebouw geconstrueerd. Althans één kamer in de hoek van het gebouw gemaakt. Compleet met sfeerverlichting, dat wel. Om de stemming van het tafereel te verhogen heb ik, voor de verlichting van het tafereel twee LED's, in het plafond, naast elkaar in serie gezet, een warm-witte en een rode. Dat geeft een heel aardig effect, al zeg ik het zelf. Maar goed dat is mijn mening en iedereen mag daar vanaf wijken.

En het bekende verschijnsel, foto's zijn onverbiddelijk. Alweer geklekkerd met verf op de ruiten. Zien dat ik daar nog wat kan herstellen. Moet ook nog een klein likje verf op de kozijnen. Dat wordt weer gepriegel op de vierkante millimeter.
Vriendelijke groet, Henk

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #205 Gepost op: zondag 18 juli 2021, 10:58:37 »

Hi, dat met die foto’s kennen we wel allemaal denk ik. Ik schrik me telkens een bult bij het zien van m’n foto’s, maar ja we doen t voor de lol he , het is geen wedstrijd 😂👌🤗
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
« Reactie #206 Gepost op: zondag 18 juli 2021, 12:33:53 »

Dag Henk.

In de werkelijkheid zullen er best wel zulke slecht onderhouden kozijnen zijn, die er zo lelijk uitzien! :roll: :wink:
Het gaat erom of je je daaraan stoort en of het überhaupt opvalt wanneer het gebouw op de modelbaan staat.
Als ik zo naar de foto's kijk zou ik eerder nog een wet-wash over de gevel doen ...
En wat ik mis zijn de gordijnen of vitrage, al is het maar een valletje of een rolgordijn in de keuken.

Groeten,

Erik.

Topic index  @ Scratch Built           Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #207 Gepost op: zondag 18 juli 2021, 15:44:11 »

Erik,  je opmerkingen zijn helemaal terecht.  In de slaapkamer zie je de gordijnen niet omdat die helemaal in de hoeken zijn geschoven.  Anders kunnen de ramen niet open. Na het plaatsen van de vorige post heb ik nog eens rustig naar de foto's zitten kijken en voor mezelf besloten daar weinig meer aan te doen.
De rest van het gebouw is nog lang niet af.  Daar moet nog een en ander aan gebouwd worden en zo. Dus dat gaat wel goed komen.
Vriendelijke groet, Henk

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #208 Gepost op: zaterdag 24 juli 2021, 11:49:40 »

Gisteren de verlichting in het gebouw geïnstalleerd. Afgezien van de slaapkamer verlichting zitten er ook twee warm-witte LED stripjes in die de overige verdiepingen verlichten. Deze strips hebben wel beide een andere lichtintensiteit, voor de noodzakelijke variatie. En de winkel op de begane grond wordt verlicht door een witte LED strip. Hiervoor van karton een apart maskertje gemaakt zodat dat witte licht niet naar boven doorschijnt.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 juli 2021, 12:32:07 door Lobomotion69 »
Vriendelijke groet, Henk

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog