Nog even een update van de werkzaamheden tot vandaag. Ben met vijf projectjes tegelijk bezig dus ieder projectje krijgt een beetje tijd per dag.
De perronlampen vorderen gestaag, er zijn nu 5 van 12 gereed en 2 onderhanden. In totaal moeten er dus 12 gemaakt worden. Vier éénvlammige lampen met lage mast waarvan twee met gele LED's en twee met witte LED's. Voor de tweevlammige lampen geldt exact hetzelfde met lage mast. Daarnaast worden er nog 4 tweevlammige lampen met hoge mast en witte LED's gemaakt voor op het BW (of wat daar voor door moet gaan). Overigens op de foto zie je gele LED's (1258), die geven wit licht en de witte LED's (0805) geven geel licht. Het is nu even wachten op krimpkous van de juiste afmetingen. Is op en nieuw besteld, wordt einde deze week verwacht te arriveren.
In mijn laatste post had ik een aanbod gedaan voor de minilampjes die ik over heb. Daarop is geen enkele reactie gekomen dus mag ik aannemen dat er geen belangstelling voor is. Dan gaan ze de kliko in.
Einde vorige week is de 35KV grassmaster gearriveerd en die heb ik even getest. Het resultaat valt heul niet tegen voor een eerste keer. Rechts op de foto zijn een paar strepen 6mm fasers in reeds bestaand 2,5mm groen aangebracht, moet nog wat meer uitgebreid worden. En de linkerkant is nieuw geplant met 6mm fasers gemengd met een weinig 2,5mm. Ook diverse kleuren zijn gemengd om een natuurlijk aanzien te verkrijgen. Graag hoor ik hierop punten van kritiek en hoe het verbeterd kan worden.
Tussendoor ben ik ook zoet geweest met het bouwen van Auhagen 12247, een bakkerij met ijssalon. dit is een gebouw uit de kleine serie voor H0/TT schaal. Daar heeft Auhagen een leuk assortimentje in en die wil ik als achterste rij huizen van mijn stadje zetten. A) om iets meer diepte te suggereren en

om de achterliggende berg groter te laten lijken. Omdat ze toch achteraan komen te staan ga ik daar niet erg veel details in aanbrengen. Wel alles netjes in kleur spuiten om het plastic te verbergen en een goede binnenverlichting met maskers aanbrengen. Helaas is de pasvorm van deze gebouwen niet wat ik van de andere Auhagen pakketten gewend ben maar met wat kunst en vliegwerk is er wel wat leuks van te maken. Eén detail heb ik bij dit gebouwtje wel uitgewerkt, als vingeroefening. Wie heeft het gezien? (Hint: let op de weerspiegeling).