Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie

Gestart door frankn donderdag 26 maart 2020, 12:57:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie


voor de liefhebbers van zware amerikaanse diesels, de dash 8-40C in 3-voudige tractie (atlas), zie ook mijn topic onder modelbaanbouw/nieuwe digitale m baan
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
schitterende locs, heb je ze zelf omgebouwd naar 3 rail?

Gr. Pieter
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Ha pieter, nee dat heeft bentz voor me gedaan in duitsland. Eigenlijk rijden ze individueel helemaal niet zo goed maar ik pas n trucje toe. De voedingen zijn doorgekoppeld zodat er nooit een stroomloos komt want dat geeft ook in tractie dramatische effecten ( eerst ns rustig motor aanzwengelen en zo). Al die problemen zijn zo overwonnen en nu rijdt ie echt prachtig en betrouwbaar, maar tegenboogwissels e.d. kun je vergeten, dat doen ze niet. Ik heb ook een santa fe dash 9-44cw op de baan staan van mth. Die maakt tegenwoordig diverse 3-rail modellen en die rijden echt goed. Ik zal ns een filmpje sturen
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Bentz of Benz?
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Modellbahnservice (thomas) bentz. Www.modellbahnservice-bentz.de, rd-hobby.de daar werkt hij mee samen, die heeft ook heel veel amerikaanse modellen
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
die website van Thomas Bentz bestaat niet meer;


mvg,
Michel
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Hmm ja dat is natuurlijk jammer, maar o.a. Mth en esu brengen nu ook amerikaanse locs voor 3-rail systemen op de markt
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie


bijgaand nog wat beelden van de dash 9-44 cw van mth, echt mooie loc met 28 geluidsfuncties
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie


helaas raakte die zijn wagons kwijt.....bijgaand nog een stukje op de hand
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Ben zelf een groot liefhebber van Amerikaanse diesels en heb div. F7 en Alco locs plus 3 MTH locs die erg mooi rijden.
Bedankt voor je filmpjes leuk om te zien en te horen.
Gr. Pieter
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Ha pieter, ja mooi! Welke mth locs heb jij? Filmpjes? Gr frank
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie
Zijn website bestaat niet meer maar je kunt hem wel gewoon emailen en volgens mij bouwt hij ook nog steeds amerikaanse locs om: thomas.bentz@web.de
Re: dash 8-40c amerikaanse loc 3x tractie


bijgaand filmpje uit 2013 vond ik ook nog, van mijn oude baan in Breda: ook hierin acteerde de dash 8-40c reeds als 3x tractie naast heel wat ander materieel: sindsdien zijn ze onafscheidelijk....