Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Multiple rijden Ecos 2

Gestart door mikeloper zondag 22 maart 2020, 17:12:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Multiple rijden Ecos 2

Vanmiddag wat aan het stoeien met mijn Ecos 2.
Heb mij eerst door de handleiding geworsteld. Nu een klein testbaantje met was wissels, dat lukt allemaal.
Maar nu heb ik twee treinstellen in multi-tractie gezet. Na wat op en neer gehobbeld wil ik ze weer afzonderlijk bedienen.

Hoe doe ik dat, hoe haal ik beide stellen uit de multi-tractie modus? Dit hoofdstuk heb ik niet in de handleiding voorbij zien komen, of ik heb er overheen gelezen.

Alvast bedankt.

Groetjes Mike.
Re: Multiple rijden Ecos 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Ik gebruik dit zelf niet Mike, maar volgens mij klik je op het sleuteltje,  kies nieuwe multi-tractie.
Dan zie je gekoppelde loc's staan, en nu ga ik gokken  8o druk dan op het icoontje van een locomotief met het - teken er achter.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Bedankt Peter,
ik heb het juiste menuutje gevonden.
Er zijn er blijkbaar twee; "Nieuwe multiple tractie" en onder kopje "Loc wijzigen", "Tractie multiple wijzigen".

Alleen als ik dan de beide loccen verwijder, kan ik het niet bevestigen. Zie afbeelding.

Kan toch niet dat ik dan die loc iedere keer moet wissen uit de Ecos?

Andere vraag die mij nu even te binnen schiet; ik had wat wissel toegevoegd en een lay-out getekend. Na een re-start waren de wissels weg. Is dit een gevalletje pech? Want 2 seinen die ik er 3 weken geleden ingezet heb staan er wel weer in.

Alvast bedankt.

Gr Mike.
Re: Multiple rijden Ecos 2
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Hallo,

je wist de locs niet zelf, je wist de koppeling met de 1200,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Multiple rijden Ecos 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Is het na de tip van Walter en mij gelijkt Mike?

Wat de wissels betreft denk ik dat het pech was, zelf gebruik ik het niet op mijn ECoS.

Wel belangrijk om de stop knop een paar seconden ingedrukt te houden bij het afsluiten dan worden alle gegevens weggeschreven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
2 optie's:
1 : De multitractie laten bestaan, maar je moet minimaal 1 locomotief gekoppeld hebben aan je multitractie. Wel in je instellingen van de Ecos de optie 'overnemen door andere gebruiker toestaan'. Je kan dan namelijk locomotieven dubbel bedienen.
2 : De multitractie in zijn geheel verwijderen.

Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Helaas Peter, het is mij nog niet gelukt.
Ik ga zondag een nieuwe poging ondernemen.

Verwijderen, dat is dus het punt. Hoe verwijder ik die multi-tractie. Die knop kan ik dus niet vinden.

In ieder geval bedankt.

Gr Mike.
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
'verwijderen' staat volgens mij onder 'loc/tractie wijzigen'
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
In de tussentijd contact gezocht met ESU. Ik kreeg een video doorgestuurd, die ook op YouTube staat, hoe je multiple kan rijden.
In het Engels is heet het; Locomotive Consisting.



ESU heeft een hele serie video's gemaakt onder de noemer; ESU "Frome the Workbench" .
Dus die ga ik maar eens allemaal op het gemak bekijken.

Gr Mike
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2014

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Ik vind het wel een hele omslachtige manier om een tractie te maken.
Ik rij zelf nu nog met een CS1 maar een tractie maken is heel simpel je kiest bij nieuwe lok maken voor maken van een tractie en dan haal je de loks uit de lijst die koppel je,ze kunnen gewoon hun oude adres gebruiken. Zo kun je kiezen of je enkel of in tractie wilt rijden.
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Ja, probleem is alleen dat wanneer je een tractie/consist hebt aangemaakt, deze helemaal niet in de lijst met locomotieven verschijnt, althans niet bij mij (meest recente update is op mijn ECoS 2 aanwezig).

Je kunt dan alleen nog deze wijzigen wanneer je deze nog gekozen hebt staan, of wanneer je van Single naar Multiple gaat en je tractie daar aanwezig is.
Wanneer dat niet zo is, dan is het mij nog niet gelukt de tractie/consist tevoorschijn te toveren (of "toveren" voordat een opmerking over toveren komt ;)).

In de video wordt getoond dat de tractie/consist in de locomotieflijst geselecteerd kan worden, helaas krijg ik dat nog niet voor elkaar.


Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2020

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
je kunt die toch gewoon onder nieuwe multitractie aanmaken met een eigen naam en ook eigen foto
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2020

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
dit is het menu wat je moet kiezen   
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2020

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
en zo komt ie dan in beeld als je ermee gaat rijden: in koploper moet je ze overigens ook koppelen als je er automatisch mee wilt rijden: die stuurt ze via de ecos individueel aan
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2020

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
zo zien ze er dan uit, onder 3 rail modellen ander fabricaat heb ik onder dash 8-40c 3x tractie een paar mooie filmpjes staan
Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Het heeft even geduurd, maar ik ben inmiddels wakker  :oops:

Omdat ik veel locs had (meeste inmiddels verkocht) maakte ik het mijzelf steeds makkelijk
door bij het kiezen van een loc alleen in de lijsten van stoom-, diesel- of e-locs te kijken.
En daar komen de multi-tracties niet in voor.
Te veel deze gewoonte gevolgd en dus geheel niet meer de gedachte gehad gewoon alles te bekijken....
Ik wist dat het iets simpels moest zijn.

Je eerste plaatje heeft mij wakker geschud, bedankt :thumbup:!

Re: Multiple rijden Ecos 2
Lid sinds: 2020

offline
Re: Multiple rijden Ecos 2
Mooi mooi, ook weer geregeld, ik ken dat, af en toe kun je echt in t rond blijven tobben....veel plezier ermee