Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS2 aansluiten aan laptop

Gestart door FILIPI zaterdag 21 maart 2020, 12:34:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
CS2 aansluiten aan laptop
Hallo,

Ik open nogmaals een zeer oude topic. Op de Maerklin site, heb jij een link voor een programma waar je CS 2 via een PC/laptop kan bedienen.
Wie heeft deze programma geprobeerd en wat zijn de voordelen. En hoe doe je dat.
Philippe
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2019

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
ik heb een Marklin programma voor connectie met de CS2 gebruikt, het voordeel was dat ik toen het baanplan veel makkelijker kon tekenen dan met het stiftje op de scherm van de CS2.

Nu gebruik ik iTrain en niets anders meer als software op de PC.

Patrick
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Hoi Patrick,

Bedankt voor je reactie, maar hoe ging dat.
Philippe
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Hoi Philippe, Op de Maerklin site ga je naar Service -> CS2 Updates.
Daar naar Download-Bereich. Daar vind je CS2-4-2-1-setup.exe
Daarmee kan je jouw CS2 bedienen vanaf de Laptop op dezelfde wijze zoals je nu met jouw CS2 werkt.
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2019

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
da's lang geleden, ik weeet de details niet meer.   MAar het ging relatief simpel hoor.
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Hallo digipost,

Bedankt voor de tips, il heb de setup gedownload, maar daarna moet ik mijn CS met ethernet kabel aan mijn laptop aansluiten?
Philippe
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2017

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
De CS2 moet met een ethernet kabel aan internet gehangen worden, ook makkelijk voor updates.
Dan kan je verbinding maken tussen de pc en de CS2.

Je kan ook de CS2 rechtstreeks aan je pc koppelen met een cross over ethernet kabel.

Re: CS2 aansluiten aan laptop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Bij de CS3 gebruik je een router om de pc en de centrale te koppelen. Ik denk dat dat bij de CS2 ook zo is.

Daarna kun je met VNC-viewer de CS3 bedienen.
Alternatief kun je met een webbrowser ook verschillende schermen van de CS3 openen op een PC of tablet.

In het verleden bestond er ook een app als CS2.exe. Hiermee maakte je een slave-unit van de CS2 aan op je PC.

John
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Bonjour,

Sorry dat ik nu pas een antwoord geeft. Mijn router ligt in de woonkamer, en mijn treinbaan boven in een apart kamer. De Update van CS doe ik direct via de router. het gaat erg snel. Maar nu wil ik mijn CS aansluiten op mijn laptop in mijn treinkamer, en de baan bedienen via mijn laptop. Welke kabel beh ik nodig tussen de CS en de laptop en hoe werk dat.
Philippe
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: CS2 aansluiten aan laptop
zie #6  : Je kan ook de CS2 rechtstreeks aan je pc koppelen met een cross over ethernet kabel.
ook hier #17  :  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60909.0
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
bellejt,

Oh, ik ga nu proberen.
Merci.
Philippe
Re: CS2 aansluiten aan laptop
De treinen en mijn CS2 staan in de schuur, de router in de woonkamer. Tot een tijd terug trok ik een internetkabel van mijn router naar de schuur.
Totdat: een wifi repeater aangeschaft met ook een netwerkkabel aansluiting. De repeater hangt in de schuur, de CS2 is met een gewone netwerkkabel aangesloten aan repeater en de laptop maakt met hetzelfde netwerk verbinding. iTrain en het programma van Marklin en de updates verlopen allemaal prima.
Handig He?!
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: CS2 aansluiten aan laptop
Hallo,

Ik heb boven een router extender. Kan ik mijn CS aan deze aansluiten, of de laptop.
Philippe