Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

hulp gevraagt

Gestart door germarklin zaterdag 21 maart 2020, 10:50:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
hulp gevraagt
Hoi allemaal,ik ben er een hele tijd door omstandigheden er tussen uit geweest.
Heb nu eindelijk weer tijd en zin om weer te beginnen aan een nieuwe baan.
ik ben nu al zeker een jaar aan het plannen maar ik om er niet aan uit misschien is er iemand die mij hierbij op weg kan helpen.
ik rij M rail en wil als thema Duitsland maken met een BW.
Wat ik vergeet aan de kant van de bw van het dak schuin maar heb rekening gehouden met de hoogte ,rechts heb ik een dakkapel.
Re: hulp gevraagt
Basroc-1961
gast

Re: hulp gevraagt
Niet iedereen heeft/wil Wintrack, dus een .jpg gaat vast nog meer reacties geven.
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: hulp gevraagt
Hi ger ? (germarklin),

Ik rij weliswaar geen M rail maar wel het zelfde thema, Duitsland en een BW.
Je kan het in mijn draadje de foto's bekijken en lezen.
Ook eens babbelen bij een Forum lid bij jou in de buurt of naar een Stamtafel gaan kan heel verhelderend zijn.

groet
Harald
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt
gelukt
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt
hartelijk dank harald,
Ik heb zeker jou en ook van andere topic,s bekeken maar wat ik ook teken ik rij elke keer dezelfde kant op.
Maar ik geef niet op blijf gewoon denken en tekenen.
In het verleden ben ik een paar keer naar een stamtafel gegaan hier in Brabant maar door te weinig belangstelling is deze op gegeven.
Re: hulp gevraagt
Basroc-1961
gast

Re: hulp gevraagt
Ik heb nog nooit een baan gebouwd, maar ben ook druk bezig met ontwerpen. Wat ik wel zie bij u, dat het schaduwstation helemaal bovenin (waarschijnlijk tegen een wand) ligt. Is dit gemakkelijk bereikbaar voor u?
Hoe komt u op het BW?
Dat u uiteindelijk dezelfde rijrichting houdt is het ontbreken van een tweede keerlus. U zou links tussen de sporen uit de helix een wissel kunnen aanbrengen, waarbij u van de buitenboog naar de binnenboog kunt, waardoor u vanaf links het schaduwstation inkomt. Onder in het schaduwstation kunt u ook een wissel extra plaatsen en in het enkelspoor, waardoor u de keerlus van beide zijden kunt aanrijden.
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt

Klopt,het schaduwstation lig tegen een muur aan omdat het maar 4 sporen zijn kan ik er goed bij ook omdat deze 50 cm van de grond staat.
Vanuit de helix is het donker blauwe spoor de paradespoor die lig ongeveer 10 lager dan het rode gedeelte die naar de bw gaat waar ook het station straks komt.
Om een wissel te plaatsen in de helix heb ik nog niet aan gedacht.
Re: hulp gevraagt
Basroc-1961
gast

Re: hulp gevraagt
Twee dingen:
- het is tegen de forumregels om een hele voorgaande tekst als citaat te gebruiken. Handiger is de @citaat
- de wissels niet in de helix plaatsen maar erna.
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2019

offline
Re: hulp gevraagt
Kopstation?
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt
Zeker mooi gedaan.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een doorlopend station.
Heb zelf nog geen tijd gehad ga vanavond weer aan de slag.
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt
ben nu zo ver.
Re: hulp gevraagt
Lid sinds: 2016

offline
Re: hulp gevraagt
Voorlopig geen baan,want wij gaan eerst verhuizen.