Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digitaal verder met de MS2 - vragen

Gestart door Flodder450 vrijdag 26 januari 2018, 20:01:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaal verder met de MS2 - vragen
Hallo! :)

Ik rijd inmiddels al 2 jaar digitaal (schakelen doe ik analoog) en ik wil me graag op het volgende avontuur storten: Automatisering! :O

Nu rijd ik grotendeels met MM2 (heb slechts 1 DCC locje) en de MS2 bevalt me (op wat dingen die ik in een ander topic al benoemd heb na) goed, echter wil ik voorwaarts met de ontwikkeling en komt het (gedeeltelijk) automatiseren van de modelspoorbaan dichterbij

Ik heb mij al ingelezen in de verschillende centrales en heb deze op een rijtje gezet, een mooie oplossing lijkt mij de CC-Schnitte, aangezien dit in fases kan gebeuren (mooiste lijkt mij om te starten met een cc-schnitte startset + één switchdecoder +1 terugmelddecoder en dan als computersoftware rocrail) maar ik sta open voor alle suggesties!

Wat zijn jullie aanbevelingen? doorgaan met de MS2 + CC-Schnitte, of overstappen op totaal iets anders?

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen over het ombouwen van mijn MM2 locs naar DCC, het geld dat ik dan zou uitgeven is geld wat ik persoonlijk liever zou uitgeven aan de automatisering, in principe is het dubbel geld uitgeven want de locs rijden op één na allemaal naar behoren, maar ik ga er voor volgende ombouwprojecten (onze krokodil bijvoorbeeld) wél een DCC decoder gebruiken.

Qua wissel en terugmelddecoders heb ik het liefst gewoon DCC, zodat ik niet puur aan marklin vast zit, maar zelfs dan heb ik ook liever alles van één merk, een beetje consistentie houden is wel handig met dit soort dingen lijkt mij :) een beetje knutselen ben ik ook niet vies van (arduino oplossingen bijv)

Alvast bedankt voor jullie kennis en wijsheid! :D
//Flodder
Re: Digitaal verder met de MS2 - vragen