Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Vraag over decoder motorola 10738

Gestart door Arthur woensdag 11 maart 2020, 19:30:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag over decoder motorola 10738
Ik zit met een vraag m.b.t. de decoder Motorola 10738. Het gaat over het gebruik van een ROCO-lok met deze decoder op een analoge baan. De baan is gescheiden in onderlinge secties, elk voorzien van een eigen transformator. Alle andere locomotieven zijn analoog en rijden goed op deze baan met secties. De lok met de Motorola 10738 is ingesteld als digitaal en rijdt enorm langzaam op bepaalde secties. Trafo staat volledig open. Op andere secties doet hij het goed. Ik heb op de baan gezocht naar mogelijk stroomverlies en dergelijke, maar aangezien alle analoge loks het goed doen, ligt daar niet direct het probleem, tenzij een van de transformatoren niet geschikt zou zijn om de Motorola analoog te voeden.
Ik zoek naar de instellingen van de bewuste decoder, naar de mogelijke CV, die digitaal rijden omzet naar analoog, maar ik vind geen informatie. Ik weet dat een Motorola nochtans zowel voor digitaal als analoog gebruik mogelijk is. Heeft iemand een idee hoe ik de decoder kan aanpassen, welke CV, of waar het probleem mogelijk zou kunnen zitten? Dank voor de respons!
Re: Vraag over decoder motorola 10738
Wat is het Marklin nummer van deze lok. Want hiermee kan ik niets.
Re: Vraag over decoder motorola 10738
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Vraag over decoder motorola 10738
Staan je transformatoren in fase?

Mvg. Marcel
Re: Vraag over decoder motorola 10738
Marcel, dit het eerste wat wij gaan doen om het probleem aan te pakken. Het zou best kunnen zijn dat de trafo's niet mooi in fase staan. "Gewone" analoge locs zonder decoder rijden flink door hun secties. Het zou kunnen dat de decoder van de bewuste loc een omgekeerde fase opmerkt bij het passeren van de onderscheiden secties. We gaan aan de slag met het gelijk polen van de trafo's.