Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Treinen in de Harz 2020

Gestart door tinytim zondag 08 maart 2020, 21:56:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinen in de Harz 2020
Lid sinds: 2012

offline
Treinen in de Harz 2020
Hallo allemaal,

Ik ben van 26 februari t/m 1 maart naar de Harz geweest. Heb opnames in Wernigerode, Drei Anne Hohne en de Rübelandbahn gemaakt.
Veel kijkplezier met de film!



tinytim
Re: Treinen in de Harz 2020
Mooie opnames, goed geluid ook, en dank je voor het gebruiken van een statief! ;-)

PS.: Bij station "Drei Annen Hohne" staat een live webcam!
Re: Treinen in de Harz 2020
Mooi Tim, een soortgelijke trip maakte ik in een zomer een paar jaar geleden. Ik zat op een steenworp afstand van het spoor van de Rübelandbahn. Heb (ook) de BR 95 gezien en gefotografeerd in de buurt van dezelfde overweg als jij.
Uiteraard heb ik ook in Wernigerode rondgelopen.
Het is leuk daar aan het eind van de dag heen te gaan. Heel veel treinen komen daar terug en de locs krijgen allemaal heel efficiënt de benodigde verzorging, ontslakken, water nemen en kolen bijvullen. Verder nog wat smeren en hier of daar een lap overheen.
Ik was illegaal dichtbij gaan staan, maar ben weer keurig naar het bestemde platform gegaan, toen een strenge depotbaas enkele verdwaalde belangstellenden de les begon te lezen. Leek wel een Wosa Inspektor...

Maar, mooie film heb je voor ons geschoten en gemonteerd!

Groet,

Peter
Re: Treinen in de Harz 2020
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Treinen in de Harz 2020
Een hele leuke film en bekend terrein voor ons.

groet
Harald
Re: Treinen in de Harz 2020
Mooi hoor, voor ons was het 5 jaar geleden, toen zaten we in Hotel Altora, tegen over het depot.
Als stoom fanaat de dagen van m'n leven gehad en de rit naar boven was schitterend.
En de hoeveelheid lok's die elke dag onder stoom stonden, ik leek wel een hond die kwijlde :D.