Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

afstellen slaglengte servo

Gestart door marchein zondag 08 maart 2020, 15:17:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
afstellen slaglengte servo
Lid sinds: 2020

trein op philips terein strijp S in Eindhoven

offline
afstellen slaglengte servo
goedemiddag mede modelbouwers,

ben bezig de DR4024 digiservo te programmeren wat niet lekker gaat.

het aanmaken van de benodige adressen voor de 4 servo's is prima gelukt en de servo's laten zich dan ook prima bedienen.
nu de volgende stap het draaibereik in stellen  en hier gaat het mis.
ik volg netjes de stappen zoals de uitgebreide handleiding zegt op mijn Marklin CS1 maar het letje op de DR4024 knippert niet en wordt dus niets geprogrameerd :-(.

heb de DR4024 op de rails aangesloten met een lus naar de voeding maar ook los de CS1 en een losse voeding geprobeerd.
rechtstreeks programmeren van cv' kan maar beperkt met de CS1.

iemand tips?

vast bedankt

groet,

Marc
Re: afstellen slaglengte servo
Uitvoeren wat er beschreven staat in hoofdstuk 3.3

Groetjes.
Re: afstellen slaglengte servo
Marc, je zegt dat je alle stappen netjes volgt, maar ergens lijkt het toch niet te lukken. Dat is moeilijk adviseren...
Als de decoder een adres heeft, moet je hem in de programmeermodus zetten, door op het knopje van de decoder te drukken, nadat je de eerste servo een opdracht hebt gegeven.
Dan zou je hem met loc adres 9999 moeten kunnen bedienen om de uitslag te regelen.
Vraagje is wel of je met je CS1 dat adres, via DCC kunt benaderen. Zit daar het euvel?

Geef even wat meer details over wat je precies gedaan hebt.


Groet,

Peter
Re: afstellen slaglengte servo
Lid sinds: 2020

trein op philips terein strijp S in Eindhoven

offline
Re: afstellen slaglengte servo
beste allen,
allereerst bedankt voor jullie hulp.

heb alle stappen gevolgd de centrale wordt ook ondersteund volgens de handleiding heb adres 9999 aangemaakt en  op Motorola 128 stappen gezet.
kan niet dcc inschakelen naar mijn idee .
in de handleiding CS1 ben ik aan het zoeken en heb inderdaad in hoofdstuk 3 gezocht maar zoals ik al aangaf heb ik de lok met adres 9999 aangemaakt.

groet,

Marc




Re: afstellen slaglengte servo
Lid sinds: 2020

trein op philips terein strijp S in Eindhoven

offline
Re: afstellen slaglengte servo
hoi allen,

ik zie dat adres 9999 na het aanmaken terug springt naar 255 waardoor ik niet op adres 9999 kan programmeren?
Is dit nog te omzeilen ?

bedankt
Re: afstellen slaglengte servo
Hoi,

Welke CS1 heb je? Zonder de Esu uitbreiding: "Reloaded"? Zo ja: Dan heb je geen DCC en dan is het volgens mij niet goed te omzeilen. Maar hoe het ding dan onder motorola te programmeren is? Dat is een goede vraag. De handleiding van het ding blinkt niet uit in duidelijkheid voor het motorolarprotocol. Ben bang dat je een mailtje naar de fabrikant mag sturen.

Groet Ronald.
Re: afstellen slaglengte servo
Citaat van: marchein op zondag 08 maart 2020, 15:59:56
volgens de handleiding heb adres 9999 aangemaakt en  op Motorola 128 stappen gezet.


Je moet een loc aanmaken met DCC adres 9999 en 128 stappen.
Re: afstellen slaglengte servo
Lid sinds: 2020

trein op philips terein strijp S in Eindhoven

offline
Re: afstellen slaglengte servo
 mijn cs1 heeft de ESU update alleen kan ik maar 255 decoder adressen ingeven
Re: afstellen slaglengte servo
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: afstellen slaglengte servo
Dan zit je waarschijnlijk in Motorola modus. Onder DCC moet je tot 9999 kunnen.
Re: afstellen slaglengte servo
De meest recente handleiding is wel duidelijker dan voorheen. Zelfs het terechte advies om een schakelende voeding van 12v en 2 amp aan te sluiten, staat erin.
Eindelijk.
Maar, DCC protocol is vereist om locadres 9999 te kunnen gebruiken. Volgens mij werkt het niet op MM.
En hoe dat met de CS1 moet, weet ik helaas niet, alleen wel dat het kan met de reloaded versie...

Groet,

Peter

Re: afstellen slaglengte servo
Citaat van: marchein op maandag 09 maart 2020, 16:47:43
mijn cs1 heeft de ESU update alleen kan ik maar 255 decoder adressen ingeven

Met de update is het technisch hetzelfde als een ESU ECoS. Dan zou je gewoon DCC moeten hebben. Dus dan is het wat Laurent aangeeft: Je moet de Wisselmodus in DCC zetten. En ook een lok aanmaken in het DCC-protocol met adres 9999 en aantal rijstappen 128.

Groet Ronald.