Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wijbe's baan toe aan een update?

Gestart door Wijbe woensdag 01 april 2020, 00:02:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wijbe's baan toe aan een update?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Wijbe's baan toe aan een update?
Corona tijd hé. Dan wil je ineens wat aan je baantje gaan doen.  :D

Mijn laatste aanpassing van Wijbe's baan stamt uit 2014. Sindsdien rijd het af en toe per maand zijn rondjes. Kwa scenery gaan we het niet afbouwen, maar het technisch rijden met Koploper van Pahasoft, blijf ik leuk vinden.

Nu wil ik graag wat meer treinverkeer.

  • Ik merk dat er in het station te weinig capaciteit is voor de treinen van de bovenbaan. Hierop rijden met name dieseltreinstellen. Ik wil graag na 2 kopsporen.
  • De keerlus is vaak geblokkeerd, deze wil ik dan ook dubbelsporig.
  • Aan de rechterzijde van de baan is ruimte voor een extra spoor
  • Ik neig zelf naar optie 1, daar er gewoon meer spoor lengte beschikbaar komt en ik 2 korte blokken kan toepassen
  • De blokken zijn groen en blauw gemarkeerd. Sommige blokken bestaan uit 3 melders, andere uit 2 en zelfs een paar uit 1... :)
  • Op de ronde rondom wordt in principe links gereden

Wat vinden jullie van de aanpassingen? Misschien heeft iemand anders nog wilde ideeën?

De volgende plaatjes:

  • De huidige baan
  • De bovenbaan
  • Optie 1
  • Optie 2
Re: Wijbe's baan toe aan een update?
Avond,

Voor zover ik zie is de dubbele keerlus direct verbonden met het lijntje naar boven, Het enige wat ik zo kan verzinnen is of de keerlus wat naar links halen, (dat je de bochten wat verder door laat lopen) of de Lijn naar boven aanpassen... H

Heb eventjes snel gekeken, als iemand me op fouten betrapt.., mijn excuses ;)

Mvg

Thomas