Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush

Gestart door Wheels donderdag 05 maart 2020, 16:49:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Hoi,

Vandaag het airbrush project Strukton Nicole afgerond.
De digitale Marklin 37262 "Cargo 1637" heb ik omgespoten naar de Strukton 1824 Nicole.
Alle decals m.u.v. het Strukton logo zelf gemaakt in Word en Photoshop.

Gr Matje




Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Mooi gedaan  :thumbup:
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Schitterend.

Mvg: Alex
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Hoi,

De decals in Word en Photoshop gemaakt (m.u.v. Strukton logo). De gekleurde decals zelf op decal papier afgedrukt op foto kwaliteit. De witte decals ook zelf gemaakt en laten afdrukken bij de Decalwinkel.

gr Matje
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Dan de grootste uitdaging , het gelijk goed plakken.......krijg het er nu al benauwd van......kunstig , en zeker niets voor mij.

Mvg: Alex
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Geweldig Vakwerk. :thumbup:

Mvg Gert
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
 B) Knap stukje werk heb je afgeleverd, petje af. :thumbup:
Ik zie dat je de decals leesbaar hebt afgedrukt, dus de inkt ligt erop bij dit type decalpapier.
(ik heb wel eens decals afgedrukt in spiegelbeeld, dus het draagvel kwam aan de bovenzijde)
Heb je nog iets van een deklaag op de lok gespoten ter bescherming van de decals?

Dirk-Jan
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Hoi Dirk Jan,

Na het airbrushen met model air verf van Vallejo de loc van 2 lagen matte blanke lak 3 voorzien.
Vervolgens de decals geplaatst en nogmaals 2 lagen matte blanke lak over de hele loc aangebracht.

Gr Matje
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Hoi,

Met behulp van Micro Sol en Micro Set (van Microscale) heb ik de decals op de loc aangebracht, deze vloeistof zorgt voor o.a. een betere hechting van de decal op de ondergrond en mooi opdroogt.
De vloeistof (micro sol of set) met een kwastje op de ondergrond aanbrengen en vervolgens decal plaatsen en indien nodig na plaatsen nog een beetje vloeistof op de decal aanbrengen. Voorzichtig zijn met verschuiven van de decal na aanbrengen vloeistof omdat de decal zeer week wordt.

Doordat de decal week wordt zal de decal meer de vorm van de ondergrond aannemen dan zonder Micro Sol of Set.
Na plaatsen decal heel voorzichtig een wattenstaafje over de decal rollen, zo druk je de decal een beetje aan en wordt overtollige vloeistof door het wattenstaafje opgenomen.

Het aflakken (airbrushen) met blanke matte lak (Vallejo model air) doe ik nadat de decals een nacht volledig hebben kunnen drogen, dit om eventuele vochtproblemen onder de decal te voorkomen.

gr Matje
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Mooi bouwverslag Matje  :thumbup: :thumbup:
Ik vind het knap hoe jullie dit voor elkaar krijgen, ik heb dezelfde loc hier staan deze is door Opa Joop uit Nijmegen omgebouwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Niet mijn tijdperk maar daardoor niet minder knap. Erg strak allemaal.
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Knap stukje werk.

Groeten,
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Hoi,

Om de loc van een groene band te voorzien heb ik als eerste de loc geel gespoten en vervolgens na afplakken een groene band gespoten.
Voor het afplakken gebruik nu Curved Masking tape van Tamiya, 2 3 en 5mm.

Deze vinyl tape is t.o.v. papieren afplakband zeer flexibel (zie voorbeeld op doosje) en indien goed aangedrukt, ook in kieren etc, laat het echt geen airbrush verfstoffen door.
Met afplakband van papier is het bijna niet mogelijk de groene band af te plakken zonder dat er groene verf op het gele komt door een klein kiertje in het afplakband.

Er zit niet of nauwelijks verschil in de aanschafprijs als set of per stuk in Nederland of Ali / Ebay.

gr Matje   
Re: Strukton 1824 Nicole op basis van Marklin 37262 Airbrush
Goedenavond. Mooi verslag. ben erg enthousiast geworden. Ben nu op zoek naar de decalls voor Nicole maar kan die niet vinden. Heb ook geen ervaring met het zelf maken en printen? Hopelijk heeft u suggesties of mogelijkheden.  Hartelijke groet. Maas