Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain

Gestart door Märklin.Pk dinsdag 03 maart 2020, 19:18:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
Hi, nog een brandende vraag. Ecos-2 en iTrain werken op mijn baan goed met elkaar. Nu heb ik er voor gekozen om op een deel van mijn baan, zowel met virtuele blokseinen van iTrain te werken én twee digitale Märklin-seinen van de jongste uitgaven (decoder in sein)
Beiden opties werekn perfect, echter wanneer ik een trein in een tegengestelde richting een blok binnen wil rijden, stopt deze omdat het Märklin-sein nog op rood staat (dus tegen de rijrichting in) Uiteraard is dit niet de bedoeling...
Opm.: in de secties waar enkel en alleen virtuele iTrain-seinen staan, in beide richtingen binnen een blok, gaat alles goed. Maar dus niet als ik een digitaal sein van Märklin (of Viessmann) er bij hebt staan. Wat gaat hier fout...
(En ja, het is wat overdreven, maar ik wilde ook handmatig in dit gedeelte kunnen 'rangeren' als voorbeeld en heb ik dus twee digitale seinen neergezet)
Lees het graag, wat de denkfout is!!!
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
Hoi, als ik de handleiding van iTrain goed begrepen heb dan hebben de echte seinen een adres en de virtuele seinen niet. Op het sein met adres reageert iTrain.  Heb je aangegeven dat je dat blok in 2 richtingen mag berijden?
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
 @citaat @citaat Misschien ook handig om het .tcdz bestand in je bericht te plaatsen. Dan kunnen anderen beter kijken waar het probleem zou kunnen zitten.
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
Beste Pk,

Een oplossing is om het stroomloze stuk in de tegengestelde richting te overbruggen met een relais, hoe dat dan in iTrain moet weet ik natuurlijk niet, wel hoe ik het moet doen met mijn R****r.

Groet, Anne W
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
In een digitale baan zitten geen stroomloze secties. Anders gezegd een sein zet een stukje spoor niet stroomloos als deze rood toont. Het deel wat de rijspanning uitzet niet aansluiten.

Groetjes.
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Digitaal Märklin sein icm virtueel sein iTrain
 @citaat

Natuurlijk, maar als Pk wel stroomloze stukken bij de seinen wil hebben om al rangerend per ongeluk het rode sein niet voorbij te rijden.........

Groet, Anne W