Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mat 46 project

Gestart door robert39 donderdag 27 februari 2020, 22:06:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mat 46 project
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Mat 46 project
Van de week ben ik met mijn Mat 46 aan de gang gegaan, het is een 2 rail model dus ff ombouwen naar 3 rail...... De vorige eigenaar had al het een en het ander veranderd aan het stel, andere motor en binnenverlichting en er was een koppeling in geknutseld.

Nou eerst het stel maar eens openmaken, Daar word je niet echt blij van hoe het in elkaar gebrouwd is 8o :-(
Goed dit wordt wat meer werk, dan vooraf gehoopt....

Eerst het hele stel gestript, bedrading er uit gesoldeerd en in de prullenbak ermee. De motor er uit, daar gaan we een 5 polige roco motor inbouwen. De motor komt nu weer lager in de bak te liggen, zodat er weer een origineel interieur in kan. De print voor een 8 polige decoder, word vervangen voor een print met 21 polige decoder. Er komt een 5 polige stekker tussen beide bakken, zodat daar de verlichting daar ook weer brand. Maar dit is toekomst muziek, eerst wat optische zaken.

Ik heb bij Frie (op benelux) lampringen en vonkhoorns besteld, deze heb ik op de bakken gezet. Dit ziet er al weer een stuk beter uit, er moeten nog lensjes op de frontseinen geplakt worden, maar dit komt later als de verf goed gedroogd is. Er komt nog een artitec koppeling op, zodat die later weer met mijn hondekoppen gekoppeld kan worden.

zover het eerste verslag
Re: Mat 46 project
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mat 46 project
Roberto,

Is het een oude Lima of een nieuwere Rivarossi ?

Ik ben wel benieuwd hoe de koppeling er tussen zit.
Dat is het punt waar mijn plannen voor ombouw nog niet zijn ingevuld.

Ik heb een nieuwe Rivarossi motor binnen. Hopelijk werkt deze anders biedt dit mooie opties.  :D

Mvg Robin
Re: Mat 46 project
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Mat 46 project
Het is een Rivarossi Mat46, ik ga een oude kapotte Piko Hondekop koppeling(alleen de printjes) ertussen frotten, altands dat is de bedoeling :D
Re: Mat 46 project
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Mat 46 project
En we kunnen weer verder, net binnen gekomen. Printje van Looneytunes, esu decoder en interieur voor mijn mat 46. :thumbup:
Re: Mat 46 project
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mat 46 project
Wel even dat wandje tussen die twee groene cabines aanvullen.