Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Duits-oostrijks thema epoche V VI

Gestart door Hansns woensdag 26 februari 2020, 19:22:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Hallo Hans,

Ik lees dat je de knoop doorgehakt hebt en je baan gaat besturen via iTrain, uit ervaring weet ik dat het in het begin even stoeien is maar als je eenmaal door hebt hoe je het moet doen ga je er steeds meer plezier aan beleven en smaakt het naar meer  :)

Zelf rij ik al jaren via de computer en dat bied zoveel mogelijkheden, ik zou niet anders meer willen.

Veel plezier bij het ontdekken en ik lees graag je vorderingen mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Citaat van: wimpietje op zondag 29 maart 2020, 05:11:42
@citaat @citaat
Dag Hans, wat was nu het probleem met iTrain?
ik had wat verkeerd aangesloten niet goed opgelet ben overigens nog niet verder gegaan in iTrain is wel de bedoeling voor verder deze week ergens
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Citaat van: Degeluidsman op zondag 29 maart 2020, 08:39:15
Hallo Hans,

Ik lees dat je de knoop doorgehakt hebt en je baan gaat besturen via iTrain, uit ervaring weet ik dat het in het begin even stoeien is maar als je eenmaal door hebt hoe je het moet doen ga je er steeds meer plezier aan beleven en smaakt het naar meer  :)

Zelf rij ik al jaren via de computer en dat bied zoveel mogelijkheden, ik zou niet anders meer willen.

Veel plezier bij het ontdekken en ik lees graag je vorderingen mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Dag Peter

Het is inderdaad wat stoeien maar de opties die je er voor krijgt zijn het meer dan waard kan dan ook niet wachten tot de baan ligt en alles is aangesloten maar dat gaat nog even duren ben nu op de tweede etage worden er vier..
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Dag allen wie wil mij helpen met mijn baan in iTrain te zetten ik kom niet echt uit met het plaatsen in iTrain als ik het baanplan volg komt alles over elkaar heen te staan dat lijkt me niet handig is het zo dat ik de schaduw stations en het station gewoon los moet tekenen en dan die verbinden met wat spoor dat het zegmaar onderelkaar staat in iTrain als jullie begrijpen wat ik bedoel. En dan die drie moet verbinden met wat rails wat dus niet klopt met het baanplan op tekening maar waarvan de maat wel juist word ingevoerd of is hier een andere bedoeling voor? En de blokken en bezetmelders een naam geven raak ik ook wat in verdwaald hoe doen jullie dit wat is makkelijk?

Alvast bedankt
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
 @citaat Even een tip: zet je baan er schematisch in. Het gaat er om dat de lengtes van de bezetmelder en blokken goed zijn.

Wat betreft naamgeving ga ik de volgende naamgeving gebruiken:

Terugmelders:

  • 01-01 (Naam) -> Inrijdmelder Blok 01 (Omschrijving)
  • 01-02 -> Stopmelder Blok 01
  • 02-01 -> Inrijdmelder Blok 02

Blokken:

  • SS_2-B01 (Naam) -> Inrijdspoor Schaduwstation (Omschrijving)
  • SS_2-B02 -> Tussenspoor Schaduwstation
  • SS_2-B03 -> Spoor 01 Schaduwstation

Accessoires:

  • SS_W01
  • CS_W01
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 31 maart 2020, 10:28:45
@citaat Even een tip: zet je baan er schematisch in. Het gaat er om dat de lengtes van de bezetmelder en blokken goed zijn.

Wat betreft naamgeving ga ik de volgende naamgeving gebruiken:

Terugmelders:

  • 01-01 (Naam) -> Inrijdmelder Blok 01 (Omschrijving)
  • 01-02 -> Stopmelder Blok 01
  • 02-01 -> Inrijdmelder Blok 02

Blokken:

  • SS_2-B01 (Naam) -> Inrijdspoor Schaduwstation (Omschrijving)
  • SS_2-B02 -> Tussenspoor Schaduwstation
  • SS_2-B03 -> Spoor 01 Schaduwstation

Accessoires:

  • SS_W01
  • CS_W01

Bedankt voor de tips en die benamingen zijn inderdaad wel makkelijk zo ik had al allemaal verschillende dat is niet erg handig
Re: Duits-oostrijks thema epoche V VI
Kijk ook even op het iTrain-forum. Maak daar dan ook een account aan, als je dat nog niet gedaan hebt. Daar kun je ook veel informatie vinden.