Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Red box

Gestart door anco3030 woensdag 26 februari 2020, 09:40:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Red box
Lid sinds: 2020

offline
Red box
Iemand ervaring met RB en cv-navi.
Ik heb een marklin baan met interface 6051 aangestuurd met itrain
Nu heb ik een RB. Met deze kan ik een DCC decoder uitlezen,maar de loc met deze decoder wil niet rijden op zowel maintrack als prog spoor.Ook Marklin locks krijg ik niet aan het rijden
Wie weet raad
Re: Red box
Lid sinds: 2020

offline
Re: Red box
Hallo

Kunnen je loks wel DCC?

Bart
Re: Red box
Lid sinds: 2006

offline
Re: Red box
Re: Red box
Lid sinds: 2020

offline
Re: Red box
Hallo,

Ik heb mij gisterenavond geregistreerd op dit forum, in de eerste plaats omdat ik op zoek ben naar ervaringen met o.m. de Redbox.....en net vandaag is er een nieuw onderwerp Redbox gestart !  Leuk begin voor mij !
Ooit had ik een mooie spoorbaan in 3-rail, met voornamelijk Märklin treinen.  Ik kon het geheel besturen met een Intellibox (eerste versie, Basic) of beter nog met PC + Koploper + Intellibox.

Intussen zijn we ruim 12 jaar en een levensfase verder, en ben ik een nieuwe baan aan het opbouwen.  De oude Intellibox doet het nog wel, maar de seriële koppeling is niet meer mogelijk met mijn huidige PC.  Ik heb wel eens een Loconet-USB-Interface van Uhlenbrock gekocht dat de link naar een hedendaagse USB-poort moet maken, maar ik ben nu toch op zoek naar een nieuwe digitale centrale.

Ik heb intussen meer (3rail-)loks van andere merken, en dus niet zo veel MFX en nog minder Motorola.
Een Märklin Central Station is dus niet noodzakelijk de voor de hand liggende keuze.
Ik hoor veel positiefs over de Digikeijs DR5000, maar die kan niet rijden met mijn oudere Märklin/Motorola loks die ik toch nog heb.
Mijn voorkeur gaat nu meer naar de Redbox van Tams.  Maar vooraleer ik de knoop doorhak wil ik toch even horen of ik hier geen fout maak:

Stel dat ik de Tams Redbox versie Booster-R koop..... dan DENK ik dat ik het volgende nodig heb, of kan gebruiken:
- 1 (of meer) transfo's: ik heb 2 exemplaren van de Märklin (6002) Transformer 52 VA staan.  Zijn die geschikt, of zou ik transfo's van Tams kopen ?
- Een echte booster heb ik nog niet (alleen een oude Delta), dus wanneer die nodig blijkt kan ik best een Tams B-3 kopen.
- Mijn (recente) PC kan ik direct via USB aansluiten op de Redbox.  Ik denk dat ik alleen de CV-Navi software moet installeren.
- Ik wil de oude Intellibox wel blijven gebruiken.  Ik denk dat ik daarvoor de Tams SniffControl nodig heb.
- Ik heb een Märklin Mobile Station (2 denk ik, uit een beginset).  Of ik die nog kan gebruiken met de Tams SniffControl is me niet duidelijk.
- Ik heb nog 2 IRIS afstandsbedieningen en een ontvanger.  Ik denk dat ik die (via de Intellibox en de SniffControl) kan blijven gebruiken.
- Ik heb nog 2 Märklin Keyboards (6040).  Ik denk dat ik die (via de Intellibox en de SniffControl) kan blijven gebruiken.
Klopt dit allemaal ?  Indien ik iets verkeerd heb begrepen, dan hoor ik het graag voor ik een verkeerde aankoop doe ;-)