Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Path onderbroken in Train Controller

Gestart door Loet zondag 05 januari 2020, 21:23:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Path onderbroken in Train Controller
Hallo allemaal.

Ik heb een schedule gemaakt in TrainController maar bij het een na laatste blok krijg ik de mededeling, via Dr. Railroad, dat het path onderbroken is. Nou is er op het scherm niets te zien en ik heb de blokken waar het om gaat weg gehaald en opnieuw er in getekend maar dat helpt niet. Ook als ik in Routes kijk, wordt alle blokken genoemd.
Zijn er andere manieren om te kijken waar de fout precies zit?

Groeten

Loet
Re: Path onderbroken in Train Controller
Lid sinds: 2013

Marklin en Railraod@co

offline
Re: Path onderbroken in Train Controller
Is er in de dispatcher geen lijn tussen de blokken verdwenen?
Mvg Bouke
Re: Path onderbroken in Train Controller
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Path onderbroken in Train Controller
Hallo Loet,
Het lijkt erop dat dit zich bij mij ook heeft voorgedaan.
Het is zoals Bouke zegt, tussen de blokken is een streepjes lijn zichtbaar. Deze moet duidelijk zichtbaar zijn, als deze "vaag" is, is er geen verbinding tussen de twee blokken.
Dit kun je herstellen door de "route tool" in te schakelen en de lijn aan te klikken. Dan is het weer in orde.
Re: Path onderbroken in Train Controller
Hallo Bouke en Ceess,

Bedankt voor de reactie. Ben een paar dagen weg maar zo gauw ik terug ben probeer ik dit uit


Groeten

Loet
Re: Path onderbroken in Train Controller
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Path onderbroken in Train Controller
Loet
ben toch wel benieuwd of je probleem is opgelost.
Re: Path onderbroken in Train Controller
Toch wel fijn als je een antwoord krijgt of het gelukt is ja/nee.

Of die paar dagen moeten er plots wat meer zijn geworden..... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Path onderbroken in Train Controller
Hallo allemaal.

Sorry, helemaal vergeten om het antwoord hier op te zetten. Mijn excuses hiervoor. Het probleem is opgelost maar ik weet niet hoe en wat het nu eigenlijk was.
Ik heb de trein naar het start blok gehaald wat als eerste in de route beschrijving stond en daar gewoon opgestart en toen deed hij het gewoon.
Beetje vreemd. tot nu toe ook geen problemen meer gehad. Het lek wel of sommige wijzigingen niet door kwamen, maar dat kan ik zelf bijna niet geloven.
In ieder geval bedankt voor de hulp en nogmaals excuses voor de late reactie.

Groeten

Loet
Re: Path onderbroken in Train Controller
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Path onderbroken in Train Controller
Loet bedankt voor je reactie.
Re: Path onderbroken in Train Controller
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Path onderbroken in Train Controller
Hi,

Ook ik heb alvast iets geleerd, handig om dit te weten dus oppassen bij het tekenen van mijn TC baan  ;)

groet
Harald
Re: Path onderbroken in Train Controller
Wat ik mij nooit gerealiseerd heb maar nu achter gekomen ben, is dat Dr. Railroad veel meer informatie geeft dan ik in de gaten had.
Voor elke route apart geeft hij aanwijzingen. Dat heeft mij ondertussen erg geholpen omdat je soms blokken aangeklikt hebt die niet in de route thuis horen. Daar reageert TC soms op. Die heb ik er nu allemaal uit gehaald en dat rijdt een stuk beter. Ik heb nu ook het vermoeden dat het daar aan gelegen heeft.
Er zitten wel erg veel mogelijkheden op dit programma., een hoop puzzelen, wel leuk

Groeten

Loet