Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645

Gestart door hwierenga maandag 24 februari 2020, 11:31:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
In mijn NS rijtuigen (Marklin 42645) wil ik Led binnenverlichting plaatsen (Marklin 73401). Nu is mij niet helmaal duidelijk welke sleper daarbij moet. Er zijn 3 mogelijkheden:
- 73404 (asymmetrisch)
- 73405 (symmetrisch)
- 73406 (asymmetrisch)

Wie heeft deze combi al gemonteerd en kan mij helpen?
mvg Hans
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
De sleper 73405. Eigenlijk is het best wel eenvoudig te controlleren. De sleper klik je in het draaistel. Als je het rijtuig omdraait zie je in het midden van het draaistel tussen beide assen een opening waar je de sleper in klikt. Dus gat in het midden, klikpen ook in het midden van sleper (symetrisch dus)
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Beste Tim dank voor je reactie. Ik heb naar het draaistel gekeken en zie dat deze asymmetrisch is, zie bijgaande foto's. Ik neem daarbij aan dat ik de sleper in het grootste gat moet klikken. Het kleine gat is het centrum, waar het draaistel om draait. Klopt het dan wel dat ik voor dit rijtuig een symmetrische sleper moet hebben?

mvg Hans
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Het verhaal van Tim klopt helemaal omdat het bevestigings gat in het midden van het draaistel zit heb je een symmetrie sleper nodig.
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Hans,
Ik heb even twee foto's gemaakt van 2 rijtuigen uit mijn verzameling. De bovenste is een ICR 4265, de onderste een Bm type 43910
kijk even goed naar de verschillende plaatsen van de sleper opening in het draaistel.
In 1 van mijn ICR's zit al een tijd een 73405 sleper naar volle tevredenheid. Sleper zit goed en nooit problemen mee gehad.

op rechte rails


in de bocht.
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
 @citaat Geen foto's te zien, Tim. Even de link die tussen [ img ] [ /img ] staat aanpassen.
Re: Led verlichting in NS rijtuig Marklin 42645
Dank je, Tim. Nu kan ik met een gerust hart de 73405 (de symmetrische) bestellen!
mvg Hans