Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?

Gestart door Laenderbahn027 maandag 24 februari 2020, 07:32:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Hallo,

Ik overweeg mijn baan te bouwen met Weichen Walter strips en wellicht ook materiaal. De opties:

- Peco/ Tillig code 100 met WW pukostrips
- Weinert bedding, Tillig code 83 railstaven met WW pukostrips

Maar, zijn er ook voorbeelden te vinden hier, of op andere fora, of op youtube? Het zoekt nogal lastig, dus hier een poging om wat te verzamelen. Vaak wordt slechts een gedeelte uitgerust met WW materiaal...

Als het overzicht niet interessant is voor jullie, dan doe ik het gewoon voor mezelf ;-).

3railforum
- Doevie
- Ramdani
- Hero
- Laurent

Non-forum:
- Peco-wissel omgebouwd

Youtube
- Weichen Walter's Kanaal
- Ingebouwde DKW icm C-rails


Het is een begin, wordt vervolgd. Ik weet dat op Beneluxspoor en Stummi ook banen te vinden zijn waar WW-materiaal in gebruikt wordt/ werd.

Groeten,
William
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Hoi William,

Dank voor dit overzicht. Na intensief nadenken en vooral nadenken samen met Hero ben ik ook van plan om het zichtbare deel van mijn toekomstige baan te gaan leggen met Peco streamline code 100 en WW-puco's. Als je ziet hoe het weggewerkt kan worden ,ik kan het je dus aanbevelen.
Ook de beschikbare railstukken van Peco (y-wissels, flexrail, etc etc) waren voor mij een eye-opener. Eerlijk is eerlijk, het is voor mij even wennen aan de vele mogelijkheden.
Ik snap dat je met 2 rail natuurlijk veel meer railkeuze hebt, dus dat geldt van ook voor Tillig en Mein-Gleis. (<- je bent immers niet beperkt tot 1 aanbieder)

Ik ben je dus nu al dankbaar voor dit overzichtje;)

Groet Dennis

Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Misschien is het voor andere ook interessant als je in jou worden uitlegt waarom je de keuze hier voor maakt?
Ik ben zelf altijd nieuwsgierig waarom iemand een bepaalde keuze/overweging maakt.
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
In de tijd dat ik mijn ontwerp heb gemaakt was Mein gleis nog niet op de markt.
Dit biedt nu wel de mogelijkheid een lager profiel als code 100 te gebruiken.

Maar de module overgang attributen van dit systeem zijn voor iedereen interessant.
Ik weet alleen niet in hoeverre je je railstaven aan moet passen / afvijlen.

Op Beneluxspoor staat een draadje van Robnitz oid. Opgebouwd met Mein gleis bielsmatjes,tillig code 83 en WWpuko,s.
Ik zal hem vanavond eens opzoeken en de link doorgeven.

Mijn keuze het op deze manier te doen kwam door het aanbod van slankere en iets meegebogen wissels bij Peco. Ook de puko,s bijna onzichtbaar tussen de bielsen was een grot voordeel.
Persoonlijk vind ik de K rail te log ogen. Is iets breder als Peco lijkt het.

Mvg Robin

edit telefoon correctie ongedaan gemaakt
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Tillig (woordspeling?)  :thumbup:
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
mij was het vooral om de betonlook te doen van WW,dat het code 83 is,is mooi meegenomen;


mvg,
Michel
Re: Banen gebouwd/ in aanbouw met Weichen Walter materiaal?
Offtopic misschien iets voor Marklin C-rails en K-rails met beton bielzen uit brengen zal vast wel voor een verkoop boost zorgen ;)

On topic interessant om te horen wat jullie keuze's waren heb zelf een C-rails baan bij mijn ouders(die ik op het moment even niet te veel wil belasten)maar mocht ik zelf thuis de ruimte krijgen dan weet ik nog niet welke kant ik op ga blijf hoe dan ook 3rail rijden maar of het C-rails K-rails of iets anders word weet ik nu nog niet.