Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Opstarten tracie rijden

Gestart door Loet woensdag 11 maart 2020, 21:37:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Opstarten tracie rijden
Lid sinds: 2011

offline
Opstarten tracie rijden
Hallo allemaal

Op mijn baan heb ik twee Koplopers in dubbel tractie rijden. Soms begint er een net wat (ongeveer 2 sec) eerder te rijden dan de andere. Afgezien van het feit dat het een hoop lawaai maakt, lijkt het me ook niet zo goed voor de motoren.
Gelukkig doet hij het niet echt vaak, in ongeveer 25% van de gevallen, maar ik zou het wel graag verhelpen.
Is er een afstelling in de decoder waarmee je zo iets kan regelen, of kan het liggen aan het feit dat de ene Koploper een Marklin decoder heeft en de andere een Loksound V.4??

Groeten

Loet
Re: Opstarten tracie rijden
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Opstarten tracie rijden
Hoe rijd je in tractie, met PC of met een CS??

Beiden dienen wel geijkt te zijn zodat de afstemming van beide decoders op elkaar goed is, de een wil de ander dus soms vooruit helpen terwijl de ander het niet wil lees ik uit je verhaal.
Re: Opstarten tracie rijden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Opstarten tracie rijden
Hallo Fred

Beide treinen zijn geijkt en ze rijden via Train Controller op mijn pc.
Wat ik zo vreemd vind is dat ze het niet altijd doen.
Ik heb de (langzame) geijkte snelheden gechecked en die zijn niet helemaal hetzelfde maar toch wel zo goed als.  Eerste stappen exact hetzelfde en daarna maximaal 1 km verschil. Daarom is het volgens mij een kwestie van later optrekken.

Loet
Re: Opstarten tracie rijden
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

online
Re: Opstarten tracie rijden
Gebeurt het ook als je het geluid van de soundversie uit hebt staan?
Heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een niet sound loc en een sound loc in multi-tractie laten rijden, bleek de optrek vertraging van de sound-decoder te zijn.
Geluid uit tijdens wegrijden en het probleem was weg.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Opstarten tractie rijden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Opstarten tractie rijden
Hallo Ragoem.

Het lijkt er opc dat dat de oorzaak was. Ik heb alle geluiden afgezet en tot nu toe geen problemen.

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik de geluiden kan horen. Misschien ze bij allebei de treinstaellen aanzetten en hopen dat ze allebei dezelfde vertraging hebben.
Bedankt voor de hulp.

Loet