Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Scenery Waldberg modellbahn

Gestart door Hendrik_marklin vrijdag 21 februari 2020, 14:10:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Dat is dan nieuw voor mij.
Niet eerder gezien in de praktijk (steeds Feuerwehr/haus) bij mijn veelvuldige bezoeken aan Duitstalige landen.
Ook mijn Kramers Woordenboek Duits-Nederlands zegt "brandwacht".

Cees
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat



Ja het is inderdaad wel eens verwarrend in duitsland. Hebben vaak meerdere benamingen voor het zelfde ding. Maar ik kom vrij vaak in Duitsland (trucker). En heb er veel kennissen, dus doe er veel inspiratie op. En heb goede research bronnen :D
Het bord wat ik op mijn kazerne heb, daar had ik het voorbeeld van gezien op een foto (die ik helaas niet meer kan vinden).
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hallo Henk,
Bij ons zeggen ze "Chapeau" (Hoed af). Je hebt de gaven van geduld en gouden handen. Leuke en inspirerende bouwprojecten. Oh Ja en bedankt voor de PDF.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 :thumbup: bedankt Staf voor de lovende woorden.

Aan het laatste pand voor de hulpdiensten begonnen. Dit wordt de voertuigwerkplaats van de brandweer. Kon niet echt een geschikt gebouwtje hier voor vinden. Dus dan maar zelf maken. Basis is een gebouw van Vollmer. Een Pizzaria. Voor de aanbouw heb ik andere muren gemaakt van een oude (brandweer)garage van Vollmer. En heb er een vloer voor de werkplaats in gemaakt. Maar nog genoeg te doen, hefbrug maken, werkbanken en stellingen voor onderdelen etc.





Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
En weer een stukje verder. Nog wat Preiser monteurs erin. En het plafond kan dicht.









Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
De verlichting brandt, en de monteurs zijn aan het werk. Laatste fase is het dak erop, en aan de zijkant een berging maken voor de olievaten en oude banden.





Gunther is op zoek naar het ventieldopje denk ik  :-)



Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Prachtig die oude bedford Henk  :favorite:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Voertuigwerkplaats van de brandweer is klaar. Volgende stap is een diorama bouwen van alle hulpverleningsgebouwen. Zodat deze later zo op de baan ingebouwd kan worden.



Zelf nog een opslagplaats erbij gemaakt.



En levert alweer leuke plaatjes op, van hoe het ongeveer gaat worden.







Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Janus op dinsdag 14 juli 2020, 11:00:48
Prachtig die oude bedford Henk  :favorite:

Het zou inderdaad een Bedford kunnen zijn, maar een Engelse auto bij de Duutse brandweer lijkt mij nogal onwaarschijnlijk. Niets is onmogelijk natuurlijk, maar toch. Bedford was net als Opel onderdeel van GM. Zou het een Opel Blitz kunnen zijn? Er werden vaker binnen GM modellen onder verschillende merken vermarkt.

Hendrik, wederom een prachtig stukje huisvlijt. Superlatieven schieten tekort dus daar gaan we maar niet aan beginnen. Toch een vraagje en als ik het mis heb mag je het zeggen. In de werkplaats heb je een mooie hefbrug staan met een auto erop (zie boven). Echter gezien de auto modellen die je gebruikt plaats ik jouw scenery in Ep.III.
Voorzover ik weet hadden ze in dat tijdperk alleen 4-koloms bruggen. 2-koloms bruggen deden hun intrede ergens in de zeventiger jaren en bruggen zonder kolommen (schaarbruggen) bestaan pas circa 25 jaar. Ik geef onmiddelijk toe dat de door jou gebruikte brug een mooier beeld van de garage geeft en misschien wat makkelijker te bouwen is?
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Prachtig gedaan Henk, 👏🏻👍🏻
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 27 juli 2020, 03:53:07
Citaat van: Janus op dinsdag 14 juli 2020, 11:00:48
Prachtig die oude bedford Henk  :favorite:

Het zou inderdaad een Bedford kunnen zijn, maar een Engelse auto bij de Duutse brandweer lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Achtergelaten door de Britse bezettingsmacht?
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 27 juli 2020, 03:53:07
Ik geef onmiddelijk toe dat de door jou gebruikte brug een mooier beeld van de garage geeft en misschien wat makkelijker te bouwen is?

Hiermee beantwoord je de vraag zelf al. Aangezien het hobby is, vindt ik dat ik de vrijheid heb om me niet voor 100 pct aan 1 tijdperk te binden. Ik bouw mijn fantasie miniatuurwereld zoals ik het voor ogen heb. En aangezien ik spoormaterieel en wegvoertuigen uit de jaren 50 tot 80 zeer waardeer. Probeer ik hier mijn wereldje om heen te bouwen. En als er in de detaillering soms iets niet klopt qua tijdperk III/IV, maar het totaalplaatje wordt er wel mooier van. Dan bouw ik het zo ;)
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Weer een stukje verder met het diorama "Reddingsdiensten" voor op de modelbaan.
Verlichting aangesloten, volgende stap is de groenvoorziening.













Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat Geweldig mooi :important:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hallo Henk,

Ziet er weer super uit. Klopt het dat je voorheen een website had.
Ooit heb ik daarvan de foto's gekopieerd voor insparatie voor het interieur voor me eigen station.
Deze vond ik toen ook super gedaan. Alleen moet ik daar nog aan beginnen. Ik vind namelijk zoals je bouwt dat ik dat daarin terug herkent.
Had deze site altijd in me favorieten staan.

Blijf je volgen met je mooie bouw wijze, geeft me veel ideeën.

M.vr.gr. Erwin
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat hoi Erwin, ja dit kan kloppen. Station was toen ook een leuk project. Bedankt voor de positieve feedback  :thumbup:

Mvg Henk
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Een plaatje en je hebt er ook mooie plaatjes van gemaakt. Eine Augenweide.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn


Ik meld me af. Geen modelbouw klimaat op dit moment B)
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Groot gelijk zelf te warm om te surfen op internet .  :(
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 08 augustus 2020, 14:12:33
Groot gelijk zelf te warm om te surfen op internet .  :(
Johnny ....😂🤗👍🏻
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Te warm? Echt? Ik heb nergens last van, een heerlijke 33 graden vandaag. Koel voor de tijd van het jaar.  ;)
Veel snijwerk gedaan voor verschillende ombouw projectjes. Tussendoor een kamerplant gefabriekt. Lekker bezig geweest.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Nog lang niet klaar, maar alvast een voorproefje van hoe het brandweerfeest gaat worden.









Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2012

Groningen

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hoi Henk, zo te zien wordt dit een knal feest, de juiste ingrediënten zijn in ieder geval al aanwezig :thumbup:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat komt helemaal goed Bernard.

Wordt een aardig feestje zo.







Wordt vervolgd



Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hoi Henk, leuk tafereeltje heb je daar gecreëerd!

Mag ik je vragen hoe je de houten tafels zo realistisch hebt gekregen?

Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
  @citaat koen. Je schildert het eerst beigekleur. Daarna waterdun donkerbruin er over.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Nog maar wat leuke plaatjes. Ga mooi rustig verder met het bouwen van het diorama.





Mafklapper uit "Marklinbaan in opbouw 1.0" is ook weer terug.



Brandwacht Günther zag vanuit de meldkamer, een schaars geklede dame in de tuin van de kazerne. En weet niet hoe snel ie buiten moet komen :D



wordt vervolgd

Re: Scenery Waldberg modellbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Het is weer om te smullen Henk, en leuk om een oude bekende weer te zien  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat Thanx Peter. Dan gaan we maar even door. Weer een stukje verder vandaag.









De fanfare ook aanwezig, om het feest op te luisteren.



En de Oostenrijkse brandweer ging ook graag op de uitnodiging voor het Feuerwehrfest in. En stuurde een Steyr met crew langs.









Wordt vervolgd



Re: Scenery Waldberg modellbahn
Supermooie sfeer! Ooit heb ik een keer in een dorp in de Elzas zo'n feestje meegemaakt en, wat kan ik zeggen? Het ziet er zo uit. Echt goed getroffen, ik zit ervan te genieten.

Groet,

Peter
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat
Gewoon onbekommerde gezelligheid, hoe geweldig is dat :thumbup:
Wel heel mooi in beeld gevat, het geeft mij wel inspiratie hoe ik met mijn eigen baantje door moet gaan.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Medische dienst van het leger is ook op bezoek. Mooie attractie voor de kinderen :)







Wordt vervolgd
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Project brandweerkazerne is klaar. Is bedenken wat het volgende project wordt.

















Ook nog maar een foto, met een locomotief erop. Doet het ook wel leuk op een modelspoorforum :D



Dit was het dan, op naar het volgende project



Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Henk,

Met veel kijkplezier heb ik deze brandweerkazerne project gevolgd en heb genoten van de fraaie foto's en de scenery.
Ik ben benieuwd naar je volgende project wat ik natuurlijk weer met veel interesse ga volgen.

Groet Michel
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Wat een vrolijke drukte rondom het brandweerdepot. Het is weer een fantastisch geheel geworden. Volgende project wordt vast de stadswal schat ik zo in  :D

vr gr Arie
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Sommigen vinden mijn baan wat druk. Maar ik geniet van jouw invulling van zo'n open dag bij de plaatselijke brandweer. Nu neem ik even pause, maar ik begin weer smaak te krijgen.
Komt er nog een speakertje met een mp3  spelertje onder te hangen? Hoempapa muziek enz
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Heel leuk zn druk bezocht brandweer feestje met een mooi sfeertje, je moet er maar opkomen.

groet
Harald
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hallo Henk,

Wederom weer een zeer mooi afgerond project. Ga hier ook weer foto's van bewaren voor later inspiratie voor me eigen baan.
Ziet er super uit.

M.vr.gr. Erwin
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Geweldig mooi en ik heb ook wat plaatjes ter inspiratie bewaard.

Vwb de (Bed)Ford...

Heb deze ook gebouwd uit een kibri set. Is een Ford...


kibri 39210 Spur H0, Feuerwehrhaus Bahlburg-Lüneburg mit Fahrzeug Ford FK 2500

Bausatz.
In Anwesenheit der Aktiven der Freiwilligen Feuerwehr Bahlburg (Winsen/Luhe) überreichte der damalige Chef des Hauses kibri, Dipl.-Ing. Rudolf Gußmann, das erste Modell des Feuerwehrgerätehauses von Bahlburg an Ortsbrandmeister Wilhelm Maack. 1987 fand dieser Zweckbau aus roten Ziegelsteinen auf der Spielwarenmesse Nürnberg auf Anhieb Anerkennung und Bewunderung. Als Einstellplatz mit Schlauchtrockenturm, ausgelegt für ein Löschfahrzeug LF8, ist es ein typischer Vertreter dieser Gattung nicht nur im norddeutschen Raum. Kibri hat nicht nur dieses markante Gebäude nachgebildet, sondern ebenso das LF 8, das ebenfalls in Bahlburg im Einsatz war: Ein Ford V 8 von 1960 mit Vorbaupumpe. Dieses Fahrzeug diente ursprünglich der Freiwilligen Feuerwehr Winsen und wurde danach der Feuerwehr Bahlburg übergeben. Das Feuerwehrgerätehaus von Bahlburg wurde nach Plänen des Winsener Architekturbüros Juraschek 1952 errichtet, und zwar unmittelbar an der Brücke über die Aue, an deren Ufer noch bis vor wenigen Jahren nach jedem Brandeinsatz die Schläuche gewaschen wurden. Den Turm ziert nach drei Seiten das Zifferblatt der Uhr, an der rückwärtigen Seite hängt eine Stundenglocke. Über dem Eingang befindet sich das Wappen der Gemeinde Bahlburg, die heute ein Ortsteil von Winsen/Luhe ist. Das Modell zeigt das Gebäude in seinem ursprünglichen Zustand. Es wurde später um einen quergestellten Schulungsraum mit Toiletten ergänzt.
Maße: Gebäude: L 11 x B 12 x H 18 cm. Fahrzeug: L 7,5 x B 3 x H 3 cm. Schwierigkeitsgrad: 2 (Fortgeschrittene).
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Hallo Henk,

Doet mij wederom weer elke keer op nieuw verbazen schitterend schitterend. Je kunt zo bij de brandweer je hebt ervaring hoe het moet.
De foto's waren nog voor de corona gemaakt?  :thumbup:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat :thumbup: :thumbup:

Voorlopig even geen updates. Ben even druk met de modelspoor webshop (waar ik hier geen reclame voor mag maken :(). Als iemand meer wil weten, stuur maar een pb. Dan stuur ik de link naar de site.

mvg
Henk
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Hendrik_marklin op zaterdag 12 september 2020, 12:10:29

Ben even druk met de modelspoor scenery webshop


Ah, doe dan gelijk even die ondoorzichtige cookie shit en het geleur om een emailadres opruimen.  :thumbdown:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat
ah jij weet om welke webshop het gaat???
Re: Scenery Waldberg modellbahn
 @citaat Je hebt je post aangepast.....
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Ja blijkt een webshop te zijn met bijna dezelfde naam, welke lijkt op het thema wat ik bedoelde. "scenery, modelspoor, webshop". Dus maar aangepast om geen verwarring te krijgen. Mijn naam lijkt er niet eens op :D
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Heel goed. Hoop dat "die andere" mee leest. :D
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Over scenery gesproken, dit is zo'n baan waarin ik me verwonder over het uitdrukkingsvermogen (o.a. de mimiek) van preisertjes.  :thumbup:
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Citaat van: Hendrik_marklin op zaterdag 12 september 2020, 12:10:29
...
Ben even druk met de modelspoor webshop (waar ik hier geen reclame voor mag maken :().
...
Hoi Henk,

Mag je hem ook niet onder je profielfoto (als wereldbolletje) plaatsen?
Dat doet 1 van de moderatoren ook...

Groeten,
Ton.
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Het blijft altijd een genoegen om naar de geneugten des leven te kijken Henk, de dis was weer rijkelijk gevuld  :-)
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Scenery Waldberg modellbahn
Ik had ergens in de opslag nog een fotodiorama staan. De mensen die al 10 jaar of langer lid zijn, zullen het wel herkennen. Deze maar weer eens tevoorschijn gehaald, en even afgestoft. En gelijk maar even gerenoveerd.