Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn baan

Gestart door Redwhite woensdag 19 februari 2020, 21:06:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baan
Redwhite
gast

Mijn baan
Hoi, hoi. Aangezien ik geen wintrack of ander ontwerpporogamma heb heb ik heel veel nagezocht op internet en diverse magazines die ik nog had liggen. Aangezien er niet heel veel baanplannen te vinden zijn met mijn ideeën van minimaal 2 niveaus om de beschikbare ruimte te optimaliseren was dit een hele klus. Mijn beschikbare ruimte is namelijk 250 x 125. Ik had een ander plan gevonden maar kwam daarvoor uiteindelijk toch net 3 cm aan breedte te kort.
Uiteindelijk heb ik bijgevoegd Baanplan gevonden wat naar mijn mening er heel behoorlijk uitziet en veel mogelijkheden geeft.
Re: Mijn baan
Redwhite
gast

Re: Mijn baan
Ik ben dit plan nu aan het uitleggen en zal hoogstwaarschijnlijk nog wel een aantal zaken aanpassen cq veranderen terwijl ik bezig ben. Misschien kan ik langere opstelsporen maken want sommige komen op bij mij nu vrij kort over.
Re: Mijn baan
Redwhite
gast

Re: Mijn baan
Mijn grootste probleem komt echter kijken bij de aansturing van het schaduwstation of nog beter gezegd hoe ga ik straks voorkomen dat er 2 treinen op hetzelfde spoor terechtkomen. Ik werk met een mobile station en eerlijk gezegd ben ik geen ster in techniek. Heb dus ook geen idee hoe ik precies de bezetmeldingen moet aansluiten.
Het zou zo moeten zijn dat als er een trein op een spoor staat en de volgende trein komt eraan dat de wissel dan reeds automatisch is omgezet zodat deze trein naar het vrije spoor terechtkomt.
Ik weet ook niet zeker of deze vraag wel hier terechthoort of op een ander deel van het forum bij het techniek hoekje
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn baan
Je hebt een mobile station (net als ik). Dit is eigenlijk niet meer als een slimme rijregelaar met wat extra opties. Je zult dus je schaduwstation 'analoog' moeten automatiseren. Er zitten hier op het forum best wat mensen met ervaring hiermee. Stel je vraag hier https://forum.3rail.nl/index.php?board=103.0 en je zult vast antwoorden krijgen.
Veel succes met de bouw van je baan  :thumbup:
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mijn baan
Hi Pascal,

Een schaduwstation automatiseren en beveiligen is geen probleem.
Stel je vraag hier of kom eens naar onze stamtafel-Utrecht (in Amersfoort) daar zijn enkele die dit ook hebben gemaakt.

groet
Harald
Re: Mijn baan
Redwhite
gast

Re: Mijn baan
Bedankt voor jullie reacties. Dit bevestigd wat ik al dacht.
Zou het mogelijk zijn om het schaduwstation te laten lopen via de oudere control unit 6021 en/of keyboard 6040 of een combinatie hiervan?