Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco 68776 Vos Logistics

Gestart door Ferdi dinsdag 18 februari 2020, 22:23:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Roco 68776 Vos Logistics
Beste mensen,

De Roco 68776 Vos Logistics 6705 met 4 containerwagons Märklin 4515, zoals deze langs Woerden gereden zijn (Nico Spilt 2004).
Verlichtingssetje van Tom van Weert ingebouwd met front- en sluitlicht en rangeerlicht op F1. De loc hapert een beetje bij een paar C-rails wissels. Bij hogere snelheid gaat dat goed, in lagere snelheid lijkt het alsof de korte Roco fluistersleper de middengeleider net niet kan overbruggen. Iemand een idee?

Filmpje:
https://youtu.be/o8YP6r8SWNo

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Hallo,

rijeigenschappen van de decoder, deze krijgt na een stroomhapering de snelheid 0, en bouwt de snelheid opnieuw op.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lijkt zoals Walter al aangeeft een decoderprobleem. Voor een aantal decoders is het mogelijk om een buffercondensator in te bouwen. Ik weet niet of dit voor dit type decoder ook mogelijk is. Zo niet, dan is het te overwegen om een decoder met buffermogelijkheid in te bouwen. Een aantal merken hebben zelfs al kant en klare decoders met buffer, zoals bijvoorbeeld Doehler & Haas.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Mijn identieke lok, maar dan in de zwarte uitvoering (68770) vertoont hetzelfde probleem, dus ik ben benieuwd naar een werkbare oplossing.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
De opstaande plastic rand van de sleper weg vijlen of schuren...
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Een goede avond,
De oplossing van Wim is gewoon te proberen door de plastic randen even van de sleper te
verwijderen. Deze 2 delen zitten er namelijk gewoon rond geclipst, kunnen er in 2 delen zo
afgehaald worden.
Mvg
Olivier 77 
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Beste mensen,

Inderdaad kun je de plastic randen er makkelijk uit klikken (dank Olivier!). En het werkt! Zonder randen rijdt hij moeiteloos door de C-rails wissels. Alleen bij één wissel met een heel lage snelheid hapert hij nog even. Ik ga het ook nog met een andere decoder proberen (heb ik nu niet bij de hand).
Ik ga dan wel de plastic randen bijvijlen en terugzetten. Zonder de randen is het een zeer breekbare sleper.
Dank voor het meedenken allen!

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Hoi,
Ik heb dezelfde loc. Er zit een eenvoudige ESU decoder in. Als je deze aan de locprogrammer hangt, kan je de eigenschappen wijzigen.
Consistent speed aanvinken. (Niet consist)

Groet,
Willem
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Beste mensen,

Weet iemand hoe ik de cabine uit de kap krijg? Op één of andere manier zit hij zo vast aan de ramen dat ik hem er niet langs geschoven of uitgewipt krijg.
Ik wil graag nog cabineverlichting en een machinist inbouwen.

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Citaat van: McW op donderdag 20 februari 2020, 09:31:01
Consistent speed aanvinken. (Niet consist)
Dag Willem,
Weet je ook met welke CV ik het kan instellen? Ik heb geen locprogrammer, maar kan het hopelijk wel met de CS2 wijzigen.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
In de handeling van ESU lees ik dat het met de lastregeling te maken zou kunnen hebben. Maar die is niet even simpel met een enkele CV aan te passen. Onder 11.1.1 staat een overzicht voor verschillende motortypes en dan moet je CV 2, en 51-56 aanpassen.
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Snelheid geheugen. Dat zou volgens een nieuwere handleiding in CV 122 kunnen, bit 1, waarde 2

Voor je ramen:
Ik heb ook gemerkt dat alles in deze lok muurvast zit. De kap eraf was al een crime. Laatst heb ik een kunstof onderdeel in de oven gelegd op 50 graden. paar minuutjes wachten en het ging een stuk makkelijker uit elkaar. Nog steeds voorzichtig!
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Roco 68776 Vos Logistics
Beste mensen,

De Vos Logistics verder aangepast. Naast de lichtprint van Tom van Weert (met rangeerlicht op F1), nu ook cabineverlichting op F2. Door de zijkant van de cabine los te snijden, kon ik deze eruit wippen. Een machinist erin en cabineverlichting (Digikeijs n-spoor, warm wit) aangesloten op F2. Deze was al beschikbaar op de originele decoder. Daarnaast heb ik de zwarte zijkanten van de Roco fluistersleper afgevijld, waardoor de locomotief niet meer hapert bij de C-rails wissels. Alleen zeer langzaam bij 20 km. per uur gebeurt dat nog bij één wissel. Volgens mij heeft de richting van de wissel ook invloed. Ik ben tevreden met deze ombouw!

Filmpje:

https://youtu.be/lZjEZAeTQI4


Vriendelijke groeten,
Ferdi.