Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Speicher Eisenbahn

Gestart door Magna zondag 16 februari 2020, 16:50:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal

Na een lange tijd van weinig doen aan de modelbouw eindelijk weer begonnen. Laatste dochter na jaren zoeken een eigen huis gevonden zodat de zolder weer beschikbaar kwam. Na wat verbouwen heb ik nu een ruimte van 8 x 3,5 meter. Het gaat een relatief simpele baan worden. Ik was altijd wel gecharmeerd van 2 banen in een ouder fotoboek met Marklinbanen. Lange stationssporen en ruime bogen en vooral niet vol gepropt met rails. Aankleding gaat Duits jaren 70 worden maar er zal vast ook wel eens een Nederlandse trein rondrijden. De beveiliging wordt volledig met relais gerealiseerd. Besturing via de PC vind ik wel mooi maar is niet echt mijn ding. De baan wordt in modules gebouwd. Makkelijk als ik ooit ga verhuizen en als je de bak op zijn kant zet kun je overal goed bij. Inmiddels is 1 keerlus en bocht rijklaar en nu bezig met het stationsdeel. De bouw zal niet snel gaan maar ik gebruik dit forum als stok achter de deur om toch regelmatig iets te doen.  ;) Bijgaand wat foto's hoe de stand van zaken nu is.

gr Gerard

Re: Speicher Eisenbahn
Aliebengalie
gast

Re: Speicher Eisenbahn
Mooi ruimte Gerard.

Wens je heel veel suc6 met de bouw.

Mvg: Alex
Re: Speicher Eisenbahn
Dat is een bekend boek :D
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo Gerard,

Dat is een mooie ruimte die je tot je beschikking hebt. Jouw idee van een relatief eenvoudig spoorplan met ruime bogen spreekt me erg aan. Dezelfde uitgangspunten heb ik ook gehanteerd bij het ontwerp van mijn baan.

Ik rij dan wel zelf pc gestuurd met modern materieel op c-rails, maar blijf je bouw toch geïnteresseerd volgen!

Groeten,
Wico
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Leuk dat je weer met de mooie hobby aan de slag gaat, zal je werk volgen
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hi Gerard,

Mooie ruimte heb je daar.
Ben wel erg benieuwd hoe je baan allemaal gaat worden.

groet
Harald
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Mooie grote ruimte inderdaad.

En mooi bijpassend sporenplan zo op je voorbeelden.

MvG,

Timaximus
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
8 X 3,5 meter is een mooie ruimte , ik heb zelf 5 X 4 wat het toch allemaal wat 4kant maakt.

Succes met de bouw, ga het wel volgen. :)

Mvg Gert
Re: Speicher Eisenbahn
Alvast veel plezier toegewenst met de opbouw van je modelspoorbaan.
Neem je tijd en maak het niet te moeilijk zo blijf je plezier hebben .
Gr - Niek
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Ik had een heel verhaal zitten tikken maar kreeg foutmelding dus nog een poging zonder toelichting. Als iets niet duidelijk is of vragen hoor ik het wel.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal

Weer een klein stukje verder gekomen met de bouw. Bij Meijer en Blessing de laatste Turtle motoren kunnen scoren en gelijk ingebouwd. Ook hier weer klein gaatje in bewegend deel van het wissel en daar het draadstaal doorheen. Als het op maat is geknipt zie je hier nauwelijks iets van. Ook weer alle draadjes voorzien van een label wat het is. Werkt toch wel prettig als je de module op zijn kant kan zetten op tafel. Het stationdeel nadert zijn einde voor wat betreft de sporen en aansluitingen en binnenkort verder met de volgende bochtmodule. Als dan de keerlus met 3 sporig schaduwstation ook klaar is en uitvoerig getest  kan er begonnen worden aan de scenery.  Wordt vervolgd  :)

gr Gerard


Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2016

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Ook een mooie methode om de wissels om te zetten. Ik gebruik de handstellers ervoor. Met enige aanpassing kan daar dan het staaldraadje aan bevestigd worden. Werkt ook prima.
Die Amerikaanse wisselmotoren hebben de reputatie onverslijtbaar te zijn. Ik vind ze alleen wel wat lawaai maken. Mijn keus viel daarom op servo's, mede vanwege de prijs.
Hoe dan ook, je bent goed op weg en ik blijf de ontwikkelingen volgen.

Groet,

Peter
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Peter

In het schaduwstation gaat het staaldraadje inderdaad ook gewoon door de handstellers want dat zie je toch niet.  Zijn inderdaad onverwoestbare motoren want aan 1 kant van het station zitten er die ik al op verschillende banen heb gebruikt. Nog 1 bocht en een keerlus/schaduwstation en dan komen de hopelijk wat leukere foto's van  de aankleding van de baan.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Beloofd wat te worden, ben benieuwd. Ik heb gelijke aandrijving in gebruik en ben ook met modules begonnen. Werkt erg makkelijk wanneer eea bedraad moet worden bijvoorbeeld.

Groeten Maarten
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Maarten

Voorlopig nog wat saai en tijdrovend werk aan de draadjes solderen maar inderdaad super handig als de bak op zijn kant staat. Maar je moet daardoor wel weer extra verbindingen tussen de bakken maken. Elk voordeel heeft ook zijn nadeel  :)

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal.

Omdat draadjes solderen niet echt uitnodigt voor het plaatsen van voortgang foto's maar wat uit de oude doos. Deze module heb ik een aantal jaar geleden gebouwd en na enige malen op diverse tentoonstellingen te hebben gestaan is de module verkocht. Na enige keren van eigenaar te zijn overgegaan is hij nu te bewonderen bij M-Track.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo medespoorders

Omdat er nog weinig nieuws te melden valt omdat het ene draadje solderen niet veel anders is dan het andere nog maar wat foto´s van een module die wel redelijk klaar is. Deze is volledig volgens de normen van M-Track gebouwd dus kan mee naar tentoonstellingen. Hiervoor heb ik een transportkist gemaakt waarin de module compleet met fries en achterwand in past. Veel kijkplezier weer.  :)

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal,

Weer wat aan de baan kunnen doen. Hoekmodule in elkaar gezet en 1 spoor aangesloten. Voor het andere spoor moet ik wat rails bestellen. Ook een wat netter kleurtje gegeven aan de voorzijde en de poten. Verder wat schuiven met huisjes welke ik van een medeforumlid heb overgenomen. Het is de bedoeling dat in de bocht van de andere hoekmodule een klein dorpje van oud Duitse vakwerk huisjes gaat komen. Ben er ook nog uit of de grote Vollmer kerk hier een plaatsje gaat krijgen. Boven de rechter keerlus komt een stukje Nederland met wat opstelsporen en een Nederlands station en misschien dat ik daar station Rotterdam Noord een plaatsje gun. Deze heb ik ooit gebouwd als onderdeel van een module met als onderwerp het "muizengaatje" in Rotterdam Noord maar ik was niet helemaal tevreden over het geheel dus alles afgebroken en de bruikbare spullen in de hergebruik. Binnenkort beginnen aan de 2de keerlus en dan zou de baan rond moeten zijn om te kunnen testrijden. 

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal

Inmiddels weer een stukje verder gekomen. De laatste 2 modules zitten ook in elkaar en er kan nu een rondje worden gereden. Beveiliging in het station werkt prima maar nog geen seinen geplaatst. In het Nederlandse deel zijn wel de eerste seinen geplaatst en aangesloten. De keerlusmodule vanavond nog even van een donkerbruin kleurtje voorzien en de komende tijd de sporen van  het schaduwstation leggen. En dan een ruime tijd gaan test rijden voordat de keerlus wordt overdekt. Hierboven komt een klein Nederlands station met wat goederen sporen. Dus nog genoeg te doen.  :)

gr Gerard   
Re: Speicher Eisenbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hoi Gerard,

Ik vind het erg leuk dat jij ook een Nederlandse baan aan het bouwen bent, de onderbouw ziet er goed uit  :thumbup: :thumbup:

Zelfs het eerste sein staat op zijn plek, zelf wacht ik nog even met het plaatsen van seinen want ze liggen als je even niet oplet zo plat  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Speicher Eisenbahn
"sein staat slop zijn " ?
Re: Speicher Eisenbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speicher Eisenbahn
 @citaat

Je begint me de keel uit te hangen Johnny, nagenoeg de enige bijdrage die jij aan het forum geeft zijn mensen wijzen op taalfouten.

Je bent hier al meerdere keren op aangesproken, kap hier nu eens mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2010

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Ha Gerard,

Lekker bezig met bouwen! Het is mooi om te zien hoe je de boel aan het opbouwen.  :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Degeluidsman op donderdag 26 maart 2020, 06:04:46
Zelfs het eerste sein staat op zijn plek, zelf wacht ik nog even met het plaatsen van seinen want ze liggen als je even niet oplet zo plat  8o

Inderdaad, dat zou ook mijn volgorde zijn. Ik merk het nu al met lichtmasten op mijn baan. Ze krijgen soms wel even een tikje mee ;)

Groet Ronald.
Re: Speicher Eisenbahn
Basroc-1961
gast

Re: Speicher Eisenbahn
@citaat @citaat @citaat

Ieder mens moet iets te doen hebben en gezien de geleverde bijdragen is dit het levensdoel van Johnny. Triest (je mag overal iets van vinden), maar prima toch.
Als u het niet meer wil lezen, biedt dit forum de mogelijkheid iemand te negeren.
Helaas is het wel vreselijk irritant, dat je dan de mededeling krijgt: Je negeert deze gebruiker. Toon mij de post. Dit zou ik graag niet willen zien. Gewoon leeg vak. Ik weet heus wel, dat ik de gebruiker negeer en dat doe ik vanwege zijn/haar bijdragen en ik hoef niet uitgelokt te worden om alsnog te kijken.
Elk forum kent mensen, waarvan een ander de toegevoegde waarde niet ziet of zich eraan ergert. En dat is ook zo in het echt. En deze negeer of ontwijk men ook
Re: Speicher Eisenbahn
 @citaat Mooi, foutloos relaas naamgenoot >:-D

Misschien wordt het tijd voor een apart draadje waarin taalfouten geplaatst kunnen worden O:-D
Re: Speicher Eisenbahn
Basroc-1961
gast

Re: Speicher Eisenbahn
@citaat

You rockbottom!!! >:-D O:-D
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2018

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Tja, als je onzin schrijft kun je een reactie verwachten. Dit was idd. niet te lezen! En als het een typefout was heb je kennelijk niet de moeite genomen je bericht even terug te lezen voor je het postte. Kortom, steek de hand eens in eigen boezem.
Re: Speicher Eisenbahn
Basroc-1961
gast

Re: Speicher Eisenbahn
@citaat

Ik wil in geen geval 'advocaat van de duivel' spelen, maar er zijn echt wel situaties te duiden, waarin fouten bijna onoverkomelijk zijn. Hierbij moet gedacht worden aan laaggeletterdheid, bepaalde vormen van dyslexie en ook medische oorzaken.
Natuurlijk is het goed om mensen te wijzen op hun onjuistheid van schrijven, maar dit zou ook via pb kunnen, zodat de fout hersteld kan worden.
Ik kan mij voorstellen, dat het publiekelijk wijzen op fouten, krenkend kan zijn en drempelverhogend om juist het plezier in de hobby samen te delen.
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2018

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Eens. Maar: je kunt Johnny's reactie ook interpreteren als "Wat bedoel je met "sein staat slop zijn ?""; er staat immers een vraagteken achter. Ik zou dat waarschijnlijk ook gedaan hebben, simpelweg omdat ik niet begrijp wat er bedoeld werd.
Re: Speicher Eisenbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Als je mij bedoeld Erik? Ja er stond een fout in, wat mij persoonlijk stoort is dat Johnny zijn bijdragen op dit forum vooral bestaan uit het reageren op mensen die een taalfout gemaakt hebben.

Ik weet dat hij hier meerdere malen op aangesproken is, zowel door leden en moderators.

Hij schept er blijkbaar plezier in iemand publiekelijk hierop te moeten aanspreken, het is al vaker gezegd wij zijn een treinen forum en geen taal forum.

En voor de gene die het weten wil, ja ik ben dyslectisch en dat heb ik al meerdere kenbaar gemaakt.


Maar laten we terug gaan naar het topic van Gerard, sorry voor de vervuiling.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Ik zie dat er weer eens een hele discussie ontstaat over spelfouten en/of vage grammatica. Ook ik verbaas me wel eens over reacties maar ach, er zijn zeker momenteel belangrijkere zaken om je druk over te maken.

@ Peter

De baan wordt voor het grootste deel Duits jaren 70. Voordeel van modelbanen bouwen is dat je zelf de landsgrenzen kan bepalen en vandaar dat boven de rechter keerlus een stukje Nederland komt. Heb ik gelijk een mooi excuus om mijn Nederlandse treinen uit te laten.  :) Boven de andere lus komt een stoomdepot gebouwd met M-rail om zo mijn oudere treinen een plekje te geven. Maar ik neem de tijdvakken en landen niet te serieus en er zal af en toe een trein rijden die er niet echt in past maar die ik gewoon erg mooi vind. 

@ Ronald

Het is inderdaad handig om seinen, bovenleiding, verlichting en andere breekbare zaken in een later moment te plaatsen maar ik kon het niet laten in de hoek vast iets aan te sluiten. Het oog wil ook wat  :)

Ik hoop de komende week het schaduwstation werkend te hebben maar kom nog wat rails tekort dus eerst even shoppen.Wordt vervolgd.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Geen probleem Peter.   :) Jij ook nog veel succes met de bouw van jouw baan die ik uiteraard ook volg.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Ik zag de plaatjes, en wow, Gerard heeft gouden handjes (kon ik dit maar, mijn handicap):


Re: Speicher Eisenbahn
@modelattic Helaas heb ik wegens regelmatige nier dialyses momenteel geen baan meer mijn baan werd in april 2018 afgebroken en helaas had ik nog geen foto's.  Sedert eind mei 2018 werd ik met uitdroging opgenomen met nier falen en ik kan momenteel moeilijk de trap opkomen vandaar dat de bouw van een nieuwe baan stil ligt. Ik hoop binnenkort terug te kunnen beginnen zodra ik beter de trap opkom.
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Jan gewoon proberen en belangrijkste is dat je er zelf tevreden over bent.  :)

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo allemaal

Het is al geruime tijd heerlijk weer en dan gaat de motor voor en komen de treinen op een laag pitje te staan dus vandaar weinig updates. Maar toch wel iets gedaan. Een nieuw plankje voor de regelaars en trafo's en nog wat saai draadjes solderen. Het gaat niet snel maar er kan inmiddels wel met werkende beveiliging rondjes worden gereden.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Helaas bleek dat mijn 6021 na vele jaren trouwe dienst met pensioen is gegaan, letterlijk opgebrand. Nog getracht wat onderdelen te vervangen maar helaas. Maar wel een mooie gelegenheid om over te stappen naar de Intellibox 2 die toch al mijn lijstje stond. Hoewel deze inmiddels ook al weer wat jaartje meegaat is het toch een enorm verschil door de vele mogelijkheden. Alle treinen in de lijst gezet alleen eentje doet dwars. Ik heb een Roco ongevallenkraan en wat ik ook probeer, het lukt me niet deze te bedienen. Misschien iemand nog tips?

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hi Gerard,

Je bouwt netjes en strak, ziet er goed uit.
Ben benieuwd hoe het tzt verder gaat.
Jammer van de 6021 maar ach, niets heeft het eeuwige leven.

groet
Harald
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Harald

De Intellibox wilde ik toch al kopen want van de 6021 gingen de knopjes steeds rotter doen. Maar ik wilde eigenlijk even wachten tot de ruw bouw klaar was. Maar na ruim 20 jaar heeft die zijn rust wel verdiend.  :) Ik wil nog enige tijd met een kale baan alles goed testen en ga dan langzaam beginnen aan de scenery.

gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speicher Eisenbahn
20 Jaar is toch een lange tijd Gerard, de meeste apparaten gaan tegenwoordig steeds minder lang mee.

Veel plezier met je Intelibox


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2017

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Met wat geduld en ervaring zal de 6021 nog wel te repareren zijn. Ik zie al dat de print gedelamineerd (de laagjes zitten niet meer aan elkaar vast) is en dat er schade aan de printsporen zijn. De draad gewonde weerstand en het rechtopstaan component heeft ook flink wat warmte geproduceerd (daar zit vooral de zware verbrande print). Zonder precies de schakeling te kennen is er behoorlijk wat stroom doorheen gegaan, misschien zelfs wel voor de stroom beveiliging waardoor de stroom niet begrensd werd. De sporen lijken me dik genoeg om de maximale stroom aan te kunnen maar ze zijn gewoon los gekomen en verbrand. Dat geeft aan dat deze behoorlijk heet geweest is. Een andere optie kan een breuk in het print spoor zijn, maar dan zou je alleen schade daar kunnen verwachten dus wat minder waarschijnlijk.

Een mooie vervanger die IB2, veel plezier ermee toegewenst.
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Marius

In principe is alles wel te maken maar ik geloof het wel met dit apparaat. Ruim 20 jaar geleden al gebruikt gekocht dus hij heeft zijn geld wel opgebracht. En de Intellibox stond al op mijn verlanglijstje en dit was een mooi excuus om wat eerder aan te schaffen.  :)
gr Gerard
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2012

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Kijk nog iemand, die 2 fijne en geweldige hobby's combineert.
Baan ziet er trouwens geweldig uit.

Blijf je volgen.

Groeten,
Theo
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo medespoorders,

Ik zag dat het inmiddels al erg lang geleden is dat ik iets van mijn baan heb geplaatst. Betekent niet dat er niets is gedaan maar het was voornamelijk testen of alles naar behoren functioneert. Ook de nodige jaren 60-70 locs voorzien van decoder zodat ze mee kunnen doen.  De hoofdbaan met station werkt zoals ik wil. De relaisgestuurde blokken doen wat ze moeten doen en dus eindelijk maar wat aan de scenery gedaan. De baan is gesitueerd is een fictief grensgebied tussen Nederland en Duitsland. De hoek waar deze grens ligt inmiddels van wat groen voorzien en de eerste bovenleiding portalen zijn geplaatst. Ook een begin gemaakt met de stad. Dit is een jaren 70 stad met een oud centrum met vakwerkhuizen. Alles staat nog los en er moeten nog meer huizen bij komen om het een druk ogende stad te maken. Dus voorlopig nog meer dan genoeg te doen.

gr gerard

Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
En nog een paar foto´s

Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Mooie baan Gerard! Blijf graag meekijken met de vorderingen. Groet, Marc
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hoi Gerard,

Knap gedaan en bijzonder inspirerende beelden.
Dank je wel :)
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2021

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Wat een ruimte!
Zeer mooie scenery ook.

Groeten,

Lionel
Re: Speicher Eisenbahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Hallo

Ik zag dat het inmiddels al erg lang geleden was dat ik iets van mijn baan heb laten zien. Betekent niet dat er niets gebeurd. Een hoekdeel is al redelijk ver met de scenery, wat groen gestrooid en de eerste bovenleidingportalen en verlichting geplaatst. De andere hoek een begin gemaakt met wat rotsen om de wat steile helling naar het depot te camoufleren en een ruïne waar nog wat begroeiing op gaat komen om een overwoekerd beeld te krijgen. Ook het stoomdepot boven de linker keerlus gaat al wat vorm krijgen. De oude M-rail flink ingebed en hier komen mijn oudere stomers te staan. Tenslotte ook wat huisjes en station losjes geplaatst om een idee te krijgen hoe de stad gaat worden. Verder nog het nodige onderhoud aan het rijdend materieel gedaan dus al die tijd niet echt stil gezeten.

gr Gerard 
Re: Speicher Eisenbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speicher Eisenbahn
Prachtige serie foto's Gerard, dit is zo'n beetje de stijl die ik ook in gedachten had  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman