Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

het schoonmaken van de treinen

Gestart door hondekoppie zondag 27 januari 2008, 16:17:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
het schoonmaken van de treinen
Treinisten,

Soms koop ik wel eens een wagon of loc of rijtuig 2e hands. Onlangs een plan V. Deze Plan V heeft in een, waarschijnlijk, rokershuishouden gestaan waar ook niet zoveel afgestoft werd.

Met andere woorden, ik heb een viezige vettige plan v ontvangen die wel eens een kuisbeurt gebruiken kan. Ik heb het natuurlijk over de BUITENkant en niet over de binnenkant.

Hoe doen jullie dit?

p.s. niet dit bericht wéér verwijderen he, ik word moe van al dat getyp!
Re: het schoonmaken van de treinen
Dat zou ik ook wel willen weten :idea: Hoe maakt een mens de buitenkant van een loc goed schoon zonder de paintjob te beschadigen :?:
Re: het schoonmaken van de treinen
Ik heb goede ervaringen met Glassex (of is het Glasex?) Dat was op de kunststof buitenkant van een oude TEE Ram die er heel ranzig uitzag.


<----- Deze dus


Het vuil ging er goed af, en de verf incl. belettering bleef er keurig opzitten.Metalen daken van oude rijtuigen knapte ook heel goed op van dit goedje.

groeten, Martin
Re: het schoonmaken van de treinen
Gewoon een zachte doek met een oplossing van warm water en (zachte) zeep?
Re: het schoonmaken van de treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: het schoonmaken van de treinen
Gewoon met water en zeep en een zachte kwast, daarna goed droogmaken en met een zachte doek nawrijven anders ziet het er na het wassen ook niet meer uit. Kleine krasjes op ramen kan je met koper/zilverpoets nagenoeg verwijderen.

Gr. Bert
Re: het schoonmaken van de treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: het schoonmaken van de treinen
Vergeet een ZACHTE tandenborstel vooral niet deze is onontbeerlijk voor de rothoekjes
Re: het schoonmaken van de treinen
kijk, hier kan ik ook wat mee :)
Re: het schoonmaken van de treinen
Wasbenzine en wattestaafjes.
Of kap in schoon sopje van afwasmiddel en heet (niet kokend super heet) water leggen heb ik ook eens gedaan, ook erg goed.

Maar doorgaans wil ik wel een beetje 'doorleefde' indruk, dus zo schoon hoeft ie niet.
De rookersruimte geur ken ik, maar ging er toch na een paar dagen van af.
Re: het schoonmaken van de treinen
Wat ook fantastisch spul is, is Bleu Wonder.
Te koop in de supermarkt, wel goed verdunnen, is veel sterker als galssex en dergelijke.
verder met een heel zacht kwastje voorzichtig oppoetsen en daarna met droge doek schoon/droog wrijven.

Als de body eraf kan, kan je ook gewoon het sopje met lauw water afspoelen, mits je goed droogt daarna.