Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wintrack rails verplaatsen.

Gestart door flyerman donderdag 13 februari 2020, 18:00:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack rails verplaatsen.
Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb in Wintrack 10 mijn baan ontwerp getekend. Ik wil een stuk rails verplaatsen. Wat ik doe is het gedeelte selecteren en dan zou ik het met de dialoog functie willen verplaatsen.

Helaas werkt dat niet. Op het moment dat ik de functie kies krijg ik een melding dat tenminste één railstuk behoort tot een niet zichtbaar gedeelte en ondanks dat die tegen verplaatsen beveiligd is wordt het toch geselecteerd, met alle andere rails in het zichtbare nivo.

Hoe krijg ik dit weg, ik wil niet alles opnieuw tekenen maar gewoon verplaatsten.

Bedankt

Re: Wintrack rails verplaatsen.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Hoi Martin,

Ik heb een oudere versie hier op de pc staan, maar denk niet dat ze deze funktie verwijderd hebben.
Als je zoals je zegt Rails geselecteerd hebt, dan naar bewerken gaan en bijna onderaan heb ik staan "Rails/Symbool verplaatsen". In het volgende sub-menu staat hier dan "Verplaatsen met de muis". Als je deze dan aanklikt en je gaat met de muis over de geselecteerde rails dan zie je dat het symbool van de muis verandert.

Dat zou zo moeten werken, maar dat is bij een oudere versie.
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Kun je de geselecteerde rails verwijderen met Ctrl+X, en dan op een andere plek er weer in  plakken met Ctrl+V? Is een standaard Windows' trucje, zou moeten werken.
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

online
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Als je alléén het geselecteerde gedeelte wilt verplaatsen en niet wat daar eventueel nog aan vast zit, moet je eerst alle verbindingen van het te verplaatsen gedeelte met de rest van de baan verbreken, pas daarna kun je het verplaatsen, zowel met de dialoog als met de muis.

Knippen en plakken kan ook, op voorwaarde dat het gedeelte waar het om gaat helemaal op het actieve niveau ligt. Zo niet, dan moet je niet plakken met Ctrl+V maar met Alt+V, dat is plakken met behoud van de oude niveau's.
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Bedankt voor de tips, wat tussenliggende rails verwijderd, daarna ctrl x en ctrl v.
Re: Wintrack rails verplaatsen.
Citaat van: speeltmettreintjes op donderdag 13 februari 2020, 21:37:00
Als je alléén het geselecteerde gedeelte wilt verplaatsen en niet wat daar eventueel nog aan vast zit, moet je eerst alle verbindingen van het te verplaatsen gedeelte met de rest van de baan verbreken
Dat kan met CTRL + E.
Re: Wintrack rails verplaatsen.
 @citaat Werkt ook. Merci